Hlavní navigace

DPP práce na rodičovském přízpěvku

• (neregistrovaný) 217.117.213.---

15. 9. 2013 17:40

Prosím o radu.
    Poprvé nově zaměstnávám kolegyni na DPP(od zítřka).Ona je na rodičovském příspěvku a nevím zda má podepsané prohlášení u zaměstnavatele(ale zřejmě ano).
    Ona by chtěla použít zálohovou daň čemuž rozumím-nemá jiné výdělky.
    Odměnu bude mít do 10000Kč měsíčně a musím tedy použít stejně zálohovou daň.Pokud budu platit zálohovou daň a ne srážkovou tak jí to na konci roku stávající zaměstnanavatel započítá nebo mohu nějakým způsobem uplatnit bonusy já ve mzdě? Jsem v tomto uplný začátečník, tak mi určitě pomuže každá rada
    Děkuji
    Broňa

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 15. 9. 2013 17:57

xJ (neregistrovaný) 46.167.230.---

Re: DPP práce na rodičovském přízpěvku
      Jestli má u svého zaměstnavatele podepsané prohlášení poplatníka na rok 2013, tak ho nesmí podepsat u vás (nesmí být podepsané současně u více zaměstnavatelů). Při nepodepsaném prohlášení se neuplatní ani slevy na dani ani zvýhodnění na děti a od příjmu 5001,- Kč/měsíc budete srážet a odvádět zálohovou daň. Nejjednodušší by bylo u svého zaměstnavatele zrušit podpis a podepsat u vás. Když bude mít zdanitelný příjem alspoň 4000,- Kč/měsíc, bude mít nárok i na bonusy na děti, ovšem v případném ročním zúčtování byste jí stejně nemohla doplatit bonusy za celý rok, protože asi nedosáhne zdanitelného příjmu alespoň 48000/rok.
      Pro posouzení situace by bylo potřeba ještě vědět, jestli u svého zaměstnavatele měla a nebo bude mít v roce 2013 nějaký zdanitelný příjem.

• 15. 9. 2013 18:43

Brondous (neregistrovaný) 217.117.213.---

Dovolenou i mateřskou ji propláceli vloni. Příjem by tam neměla mít tedy žádný.Mzda do konce roku by měla být cca 39 000(předpokládám že pokud je zaměstnána od 16 září,tak může v tomto měsíci také sáhnout k hranici 10000)
      Její manžel je živnostník a jede na paušál,mají dva prcky.