Proplacení dobropisu

  • (neregistrovaný)

    23. 1. 2014 15:00

    Dobrý den,

    jak mám prosím postupovat, když jsem zákazníkovi vystavila dobropis na vrácené zboží a zákazník očekává jeho proplacení, ale potvrzený dobropis mi zpět neposlal ani nepošle (údajně se nedostane na poštu). Mohu ho proplatit?

    Děkuji moc za radu

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 1. 2014 15:37

      Ondřej Drbal (neregistrovaný)

      Re: Proplacení dobropisu
      Já myslím, že ZDPH nevyžaduje to, že by měl být dobropis (ODD) potvrzený. Stačí, když budete mít doklad o tom, že byl předaný. Podle mě postačuje to, že budete mít např. podací lístek a pak máte např. na výpise to, že jste to proplatili.

    • 23. 1. 2014 15:42

      Al* (neregistrovaný)

      Re: Proplacení dobropisu
      Děkuji, ale když veškerá komunikace, včetně zaslání samotného dobropisu, byla jen formou e-mailu, postačí tedy vytisknout? Děkuji

    • 23. 1. 2014 15:53

      Ondřej Drbal (neregistrovaný)

      Re: Proplacení dobropisu
      No já nevím, v zákoně se píše:
      §42 (3) Oprava základu daně a výše daně je samostatným zdanitelným plněním, které se považuje za uskutečněné nejpozději posledním dnem zdaňovacího období, ve kterém plátce

      b) opravou základu daně a výše daně snižuje daň na výstupu a osoba povinná k dani, právnická osoba nepovinná k dani, nebo identifikovaná osoba, pro kterou se původní plnění uskutečnilo nebo která poskytla úplatu, z níž vznikla povinnost přiznat daň, obdržela opravný daňový doklad, nebo

      c) provedl opravu základu daně a výše daně v evidenci pro účely daně z přidané hodnoty, pokud plátce neměl povinnost vystavit opravný daňový doklad podle odstavce 2.

      Kdyby na Vás platil odst. c), tak podle mě vůbec nic nepotřebujete...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).