Re: vrácení kauce?
No jsem studentka, vedlejší OSVČ a věřte, že když jsem zjistila, že mám zaplatit za čtvrt roku, co se o to staral přítel 400 000,- že to vážně nešlo.
Smlouvu jsem samozřejmě prostudovala, je v ní, že kauce má sloužit na uhrazení neplacených služeb a nájemného. Ale když jsem to po městu chtěla, tak mi řekli, že se poradí s právníkem a už rok se nic neděje... s tím, že mi zadržují 100 000,- ... tak už bych ty peníze taky potřebovala...zpět. Uhrazeno je již několik měsíců. Ale veškeré mé žádosti na odpuštění apod.. jsou zamítnuty o jeden hlas, ale o kauci se nikdo bavit nechce...
Procházela jsem občanský zákoník, ale tam jsem nikde nenašla, jestli po doplacení toho, k čemu byla kauce určená mohu žádat a být vyslyšena přestože se mají platit ještě ty sankce.
Uvědomte si, že bez znalosti smlouvy vám tady těžko někdo pomůže a vy jako amatéři chcete bojovat proti hordě právníků...
Proč se neobrátíte na advokáta, aby smlouvu pročetl a navrhl, co se s tím dá udělat a případně sepsal předžalobní výzvu o vrácení kauce, máte-li na ni nárok. Reálnější mi připadá vzájemný zápočet kauce a pokuty a doplacení zbytku jedné nebo druhé straně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Změny, které přináší rok 2026 do oblasti zaměstnávání
Velký rozcestník změn v roce 2026, které se týkají podnikatelů
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více než 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
25. 1. 2014 22:39
Dobrý den,
pronajímali jsme hospodu u města, vznikl nedoplatek za nájemné a služby + sankce z prodlení.
Když jsme řešili dluh, bylo nám řečeno, že kauce určená na nedoplatky nemůže být vyčerpána, že ji nám vrátí až po doplacení všeho....