Re: účetní - může uplatnit 60%?
kdysi - tak rok 2007 a 2008 - bylo u řemesel namísto 80% jen 60%, tak pro ostatní pravděpodobně bylo namísto 60% jen 40%?, ale to je fakt už hooodně dávno a jestli pracuje jako OSVČ účetní, tak musí přeci každý rok sledovat zákony...
já sama jsem v roce 2010 a 2012 (vždy na přelomu roku) porodila a i v šestinedělí jsem chodila na školení, abych byla v obzoru, co se pro daný rok změnilo...
pojišťovací poradce
Prosím, můžu se zeptat, jak je to s těmi všemi finančními a pojišťovacími zprostředkovateli? Můžou mít také živnostenský list nebo ne? Pokud ano, tak jaký, jaká činnost?
Právě taky váhám, jaké dát % paušálu. Pokud bez ŽL, tak 40 %, to je mi jasné.
Děkuju za vysvětlení
Re: pojišťovací poradce
Paní Alen,
v jednom případě má v ŽR toto:
Živnostenské oprávnění č. 2:
Předmět podnikání:Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákonaObory činnosti: Činnost podnikatelských, finančních, organizačních a ekonomických poradců Zahájeno: 01.12.2006 Ukončeno: 30.03.2009 Zprostředkování obchodu a služeb Zahájeno: 30.03.2009 Ukončeno: 25.01.2014 Poradenská a konzultační činnost, zpracování odborných studií a posudků Zahájeno: 30.03.2009 Ukončeno: 25.01.2014
V druhém případě má v ŽR toto:
Živnostenské oprávnění č. 1:
Předmět podnikání:Výroba, obchod a služby neuvedené v přílohách 1 až 3 živnostenského zákonaObory činnosti: Zprostředkování obchodu a služeb Velkoobchod a maloobchod Provozování kulturních, kulturně-vzdělávacích a zábavních zařízení, pořádání kulturních produkcí, zábav, výstav, veletrhů, přehlídek, prodejních a obdobných akcí Druh živnosti:Ohlašovací volná Vznik oprávnění:23.09.2010Doba platnosti oprávnění: na dobu neurčitou
Tak já opravdu nevím, co kde započítat, zda 40 % paušál nebo 60 % paušál.
Děkuju za ochotu a za Váš čas.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026