Re: stravné a živnostník
Trošku se mi nezdá, že jako živnostník se mohu řídit zákoníkem práce a platňovat si to co je pro pracovní poměr. Můžu jen požádat, zda mi napíšete z čeho plyne vaše přesvědčení? Zda je někde definováno, že se to na mne také vztahuje ? Auto si mohu uplatnit ročním paušálem ikdyž ho nemám na IČO, ale pokud ho používám i soukromě, musím tento paušál ponížit. Nemůžu si přece nárokovat ujeté km když auto není v podnikání. Promiňte nemyslím to ve zlém, ale toto vím a nejsem účetní. Obracím se sem, jelikož si myslím, že zde jsou zkušení lidé a toto je pro mne základní informace, kterou jsem si našel na internetu během 10minut.
ZDPR §24 odst. 2, písmeno k). (Na paušál jsem úplně zapomněl...)
Paušál za auto je jednodušší a výhodnější do určitého počtu kilometrů. Pokud ujedete 2000 km měsíčně (možná stačí i 1000 km), je určitě lepší psát "cesťáky". Je s tím víc administrativy, větší možnost se někde splést, ale každá koruna dobrá...
Takže si můžu dělat cestovné stejně jako když jsem byl zaměstnanec. Auto je soukromé, ale budu si uplatňovat ujeté km oproti ceně za litr z účtenky + stravné. A silniční daň zaplatím jen za dny kdy jsem auto použil a to vše si mohu uznat do daní z příjmu.
>>
>>>>Stravné se uplatní jen v případě, že cesta trvala
>>>>více
>>>>než 12 hodin.
>>>>Auto nemáte na IČO, tak o jaké pokrácené části
>>>>píšete?
>>>>Výdaje se přece spočítají dle km ujetých při
>>>>podnikání.
>>>Trošku se mi nezdá, že jako živnostník se mohu řídit
>>>zákoníkem práce a platňovat si to co je pro pracovní
>>>poměr. Můžu jen požádat, zda mi napíšete z čeho plyne
>>>vaše přesvědčení? Zda je někde definováno, že se to
>>>na
>>>mne také vztahuje ? Auto si mohu uplatnit ročním
>>>paušálem ikdyž ho nemám na IČO, ale pokud ho používám
>>>i
>>>soukromě, musím tento paušál ponížit. Nemůžu si přece
>>>nárokovat ujeté km když auto není v podnikání.
>>>Promiňte
>>>nemyslím to ve zlém, ale toto vím a nejsem účetní.
>>>Obracím se sem, jelikož si myslím, že zde jsou