Re: likvidace majetku v pr. roku, vrác.D
Fyzická likvidace majetku není zdanitelné plnění, DPH by se řešit nemělo. Trochu je mi divné, že auto, které se koupí, se za půl roku "vyhodí" . Žádná záruka ?
Pokud ovšem máte doklad, je vše v pořádku. Určitě jste také za likvidaci platili, tak vše bude ok.
Re: likvidace majetku v pr. roku, vrác.D
Já vím, že to asi nevypadá nejlépe, ale bylo to staré auto, něco z něho použili (de facto ze dvou smontovali jedno) a zbytek nechali zlikvidovat....takže myslíte, že DPH nemusím řešit? Lekla jsem se, že nejen DP, ale i DPH bude špatně....jsem účetní, takže co dělá majitel se mnohdy nedovím nebo opožděně jako v tomto případě...člověk aby je pořád zpovídal, vyptával se....díky moc. J.V.
Re: likvidace majetku a DPH
Vozidlo bylo používáno pouze pro podnikání, je to nákladní auto přestavované ze dvou na kropičku (používáné na stavbách apod.), čištění komunikací - poskytování technických služeb, takže osvobozené plnění dle §51 to není...takže koupili to, neco z toho použili, ze dvou splácali jedno a toto (zbytek z něj) zlikvidovali.....j.v.
podle mě také nejde o úpravu odpočtu dle §78 ZDPH
viz citace z čl. ing. Děrgela:
Výkladově se dlouhodobě likvidace nepotřebných zásob nepovažuje za „dodání zboží“ ve smyslu zákona o DPH, takže není předmětem „dodanění“ odpovídající DPH na výstupu. Nejedná se ani o „fiktivní“ dodání zboží za úplatu ve smyslu § 13 odst. 4 písm. a) a odst. 5 zákona o DPH, coby tzv. použití hmotného majetku pro účely nesouvisející s uskutečňováním ekonomických činností plátce. A to proto, že likvidaci zásob nelze považovat za nějakou formu „použití“ nebo „poskytnutí“ daného majetku pro „nepodnikatelské“ účely. Fyzickou likvidací zásob - která by měla být maximálně průkazná - nedochází k jejich „použití“, v lepším případě se z nich stává odpadová surovina, v horším jsou nenávratně zničeny spálením ve spalovně nebo uložením na skládku odpadů. Což jistě nelze považovat za „použití“ těchto zásob.