Re: těhotenství po skončení rodičovské
Ano, pokud bude kratší než 180 dnů, bude i ochranná doba kratší.
nejsem odborník, ale řeknu vám to stručně, to že jste otěhotněla, bohužel je ve špatné době (ikdyž si člověk nevybírá), bez peněz nezůstanete, můžete to řešit nemocenskou (každé těhotenství je nemoc), 6 týdnů před porodem, už nebudete na nemocneské, ale také bez peněz, po porodu tuším 9měsíců budete brát 7600kč, pak cca 3000kč a to až do věku 4let dítěte. Jedině že by váš manžel šel na MD, ale to si vyhledejte v diskuzi jestli splňuje podmínky. A další varianta najděte si nové místo, domluvte se, že tam budete mít na dobu určitou (pochybuji, že vás někdo zaměstná, na neurčito, když bude vědět, že jste těhotná) aby jste měla mateřskou
Ráno jste sama psala, že ochranná doba je tolik dnů, kolik trvalo zaměstnání. Takže pokud bude jenom 30 dnů, musela byste nastoupit na PPM do 30 dnů od skončení PP. Nástup je 6 až 8 týdnů před předpokládaným dnem porodu.
Abyste si mohla vybrat délku pobírání RP, nemusí už na MD manžel nastoupit. Stačí, když prokáže, že na ni má nárok a předloží doklad o výši denního vyměřovacího základu. Podrobnosti najdete na stránkách MPSV.
Ochranná doba pro nemoc je 7 kalendářních dnů po skončení PP. Z vašeho dotazu není jasné, kdy jste skončila v zaměstnání. Nemyslím si, že těhotenství je nemoc.
Abyste měla nárok na nemocenskou v ochranné době na základě již skončeného zaměstnání, musela byste začít marodit do 7 dnů ode dne skončení pracovního poměru.
Pokud nebudete marodit a půjdete na ÚP, pak se Vám výplata podpory odsune o 3 měsíce (protože jste dostala 3měsíční odstupné).
Mateřskou v ochranné době nestihnete? Kdy přesně skončil pracovní poměr a kdy máte předpokládaný den porodu?
Aha, tak pokud dobře počítám, počátek pobírání PPM (tzn. 56 dnů před předpokl. dnem porodu) v ochranné době, abyste měla PPM na základě skončeného zaměstnání, nestihnete.