Re: 50 % nebo DPČ
záleží, co máte v PS jako místo/a výkonu práce
pokud tam máte uvedenou JEN tuto provozovnu, potom Vás jen tak přesunout jinam nemůže
pokud chodíte do práce a neděláte žádné problémy, kvůli kterým by s Vámi mohl skončit PP dle §, ze kterého náleží odstupné - to také nemůže
rozdíl mezi PP a DPČ: u PP máte nárok na dovolenou, příplatky....
u DPČ na toto nárok nemáte, pokud to nemáte píšemně ošetřené v dohodě
Nene v PS mám Brno takže může přeřadit kam chce. Potíže nejsou. Ale pokud podepíši DPČ může mně tu tu nechat. Má na DPČ menší dvody či co než na klasický úvazek. Je to pravda ?? A kromě ztráty ŘD a příplatků. Při DPČ platím jen daň z příjmu a zrav. a soc. platit nemusím neboť jsem student je tomu tak ???
u PP se sráží SP, ZP a daní se
u DPČ se sráží SP, ZP a daní se
tedy při předpokladu, že se nejedná o zaměstnání malého rozsahu
u DPP se do 10tis. Kč/hr./měs. nesráží SP, ZP a daní se (DPP je max. na 300 hod./rok)
pokud přistoupíte na jejich podmínky, potom nějakým způsobem musíte ukončit PP a pak sepsat DPČ
Ukončení dohodou. Zeptám možná blbě ale pokud jsem student - U DPČ se odvádí SP a ZP i když sem student nebo ne??? To by měl platit stát ne ?? Proč mi to nabízí v čem je to jiné než 50% když na DPČ stejně těch 50% procen dělat asi budu. Leda že by to řešili ZMR což mi neřekli s tím že tady ostatní mají HPP + 2x DPČ pod jinými smlouvami na kterých dělají přesčasy. Tak i já budu mít zřejmě 3x DPČ - ZMR ? Chápu to dobře ?
Myslím že ne,, u dohody o pracovní činoosti se platí stejné odvody jako u HPP, ať jste nebo nejste student. Jako student máte jen o trochu vyšší úlevu na dani...pokud máte výdělek tak vysoký, že vám daň nepokryje sleva na poplatníka. Kdyby za vás zaměstnavatel nechtěl odvádět pojištění, asi by chtěl s vámi uzavřít dohodu o provedení práce, ne DPČ.
Skončení pracovního poměru není tak jednoduché, jako ukončení DPČ.