Re: Nezaplacená faktura a reklamace
Ve vašem případě se jedná o obchodní vztah, a tady není zákonem stanovena žádná reklamační lhůta apod, pouze to, co si dohodnete mezi sebou (pokud nemáte smlouvně ošetřeno, tak vlastně neexistuje žádné ustanovení mezi Vámi a odběratelem ohledně reklamace). Nejlepší je poslat odběrateli k podpisu uznání dluhu a zajít za právníkem. A i kdyby uznání dluhu odběratel neuznal, tak už jen to, že fakturu zčásti uhradili, se bere zato, že s ní souhlasili...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
30. 6. 2014 12:29
Dobrý den,
prosím o radu. Firma si u nás objednala produkty označené laserovým gravírováním. Zboží jsme dodali včas a dle dohodnutých podmínek. Splatnost faktury byla 10-ti denní, s čímž odběratel souhlasil.
Po uplynutí cca 20 dní po uplynutí splatnosti jsme je kontaktovali a prý nám fakturu zaplatí až za měsíc. Měsíc pryč a zaplatili asi 30%. Poslali jsme jim doporučenou upomínku a po té zaplatila firma dalších 30%. Na emaily a telefony už nereagovali. 20 dní potom poslali obyčejným dopisem, že se gravírování se s produktů sundává. Odpověděli jsme jim doporučeně, že špatné produkty je nutné dodat k posouzení.
Pak zase dlouho nic a pak napsali emailem, že produkt nejsou schopni dodat, ale mají foto jednoho produktu (ze 120 kusů).
Dle fota je na produktu malá vada, ale dle fota nedovedu posoudit, zda za to mohou oni nebo já. Mě se tato vada ještě nestala a navíc jsou způsoby, jak částečně gravírování z produktu sundat. Navíc mi stále dluží pěknou částku a dle mého je zboží do úplného zaplacení mé - smlouva ale nebyla, bylo jen emailem řečeno, že obchod se řídí obchodním zákoníkem.
Je možné reklamovat vůbec něco, co mi nejsou schopni dodat, protože ty produkty rozdali? Samozřejmě chtějí reklamovat celou dodávku, ale poškození vyfotili jen u jednoho produtku.
Je možné vůbec fakturu po splatnosti dát k soudu, když mají reklamaci? Dle mého jde totiž jen a jen o čas, aby platit nemuseli.
Díky za rady.