Doba uschovávání dokladů při podnikání fyzické osoby, plátce DPH, daň.

  • (neregistrovaný)

    21. 4. 2012 9:22

    Dobrý den, jsem OSVČ, plátce DPH, vedu daň.evidenci a měl jsem zaměstnance. Jak dlouho mám které doklady uchovávat? Nějak se v tom nemohu orientovat.
    Díky.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 4. 2012 10:55

      Rop

      To málokdo z nás .. a navíc moc lhůt není až tak jasně daných.

      Doklady o dlouhodobém majetku minimálně po dobu odepisování majetku (čili u budov až 50 let + až 10 let na vyměření daně) - ale samozřejmě nějaké technické zhodnocení to může ještě protáhnout.
      Mzdové listy 50 let.

      Jinak obecně doklady na náklady a výnosy platí 3 roky od termínu pro podání daňového přiznání ... ale pokud finančák nebo ty to období nějak otevřeš (další přiznání, kontrola) tak to může být až 10 let ...

      Pokud uplatňuješ ztrátu tak to může být až 16 let ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).