Re: OT: Dělali byste to? (trojí účetnict
A ještě přidám dotaz - když jsem nastupovala do tohoto zaměstnání, tak fungovala jen firma OSVČ. Ve smlouvě mám "referentka administrativy". Po dvou letech mi přidali ještě to s.r.o. a teď by bylo zase další. Můžu vůbec sedět zadkem na 3 židlích, když mám jen 1 smlouvu? (smlouva z OSVČ potom přešla na s.r.o., vše bylo řádně přehlášeno, ale účetnictví OSVČ stále vedu, přitom nejsem jejím zaměstnancem)
Re: OT: Dělali byste to? (trojí účetnict
Právě že nemám, dojíždím do práce 80 km denně. Kdybych si hledala něco jiného blíž bydlišti, tak bych měla plat daleko menší a nemám šanci na místo v kanceláři, protože jsem rizikový věk pro otěhotnění a nemám VŠ. Musela bych jít někam prodávat. Zase ze sebe ale nechci nechat dělat onuci, jestli chápete.
Re: OT: Dělali byste to? (trojí účetnict
Tak pokud dojíždíte 80 km denně a vyděláte 16 brutto, to máte volnou jízdenku? Jinak Vám po odečtení nákladů na dojíždění moc nezbude, to bych asi raději šla k tomu pultu doma. A čas, který bych ušetřila za dojíždění, bych věnovala např. tomu studiu.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Většina objemu práce je s s.r.o., OSVČ už skoro činnost nevykonává, ale stejně musí předkládat daňová přiznání a také pronajímá byty, takže je práce i s tím. Nějakou časovou rezervu bych měla, je to podle toho, kolik mám zrovna práce a jaké je datum, například mám volněji většinou prvních 10 dní v měsíci, ale taky to není pravidlo. Kdyby to ta 3. firma potom rozjela ve velkém, tak bych pravděpodobně nestíhala.
A k těm podpisům pro "růži" - samozřejmě že to všechno podepisuji. Není toho moc, ale vedu to já. Nikdo se nad tím nepozastavil, ani úřady, a mě samotnou to napadlo až teď po 6 letech, co to takto děláme.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Pokud máte časovou rezervu, tak buďte ráda, že máte práci a uvidíte časem, pokud by rozsah prací v tom novém sročku byl časově nezvladatelný, tak to řešte až to bude aktuální. Každopádně bych zkusila, jak píše růže, jednat o navýšení mzdy v souvislosti s nárůstem práce.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Já dělám 4 firmy spolu s kolegyní, která ale pracuje na ŽL a je tu jen pár hodin v týdnu, trochu ještě dělá doma. Časově to celkem zvládám, plat sice nic moc, ale jinak mám dobré podmínky a jednání majitelů se zaměstnanci je na dnešní dobu docela nadstandartní. Takže zatím jsem spíš ráda, že toto místo mám.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Mám to přesně jak vy. A navíc ještě dělám účetnictví manželce a dceři majitele. Také mám pronájem bytů, prodej, výstavbu.... Do toho i zemědělskou činnost. Pracovní smlouvu mám rozdělenou na 2 subjekty (je to docela nevýhodné, víc to ani drobit nechci).
Já to beru z toho pohledu, že jsem se "najednou" dostala k více činnostem, víc se toho naučím. Mám krácený koeficient, zahraničí, PDP a nevím co ještě. Ale pořád mě to spíš obohacuje a je spousta věcí, které neumím.
Berte to pozitivně. Samozřejmě, že si s majitelem promluvte, když založí další firmu, tak bude muset přidat peněz (dělejte trochu drahoty). Tři roky je dlouhá doba. On si bude také vědom toho, že vy to znáte a umíte a než by "zaučil" někoho nového, tak se mu to prodraží, proto vám určitě přidá (předpokládám, že je soudný).
Na to, abyste to zabalila, máte vždycky dost času.
Držím pěsti.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Aneto,
pokud nemáte zajištěno "žádným" papírem vedení účetnictví, podepisování dokumentů, daní, tak bych to pro Vás viděla na velký průšvih.
"Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají". Ne nejsem pesimista, jen jestli jste nezaznamenala, platí nový občanský zákoník a zejména pro Vás ustanovení zejména §4,§5 a §2950.
Měsíc, co měsíc o tom píšeme.
Až dojde na lámání chleba bude od Vás Váš "zaměstnavatel" chtít náhradu škody a pak se nbemusíte doživotně doplatit.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>A ještě přidám dotaz - když jsem nastupovala do
>>>>>>>tohoto
>>>>>>>zaměstnání, tak fungovala jen firma OSVČ. Ve smlouvě
>>>>>>>mám "referentka administrativy". Po dvou letech mi
>>>>>>>>
>>>>>Právě že nemám, dojíždím do práce 80 km denně.
>>>>>Kdybych
>>>>>si hledala něco jiného blíž bydlišti, tak bych měla
>>>>>plat daleko menší a nemám šanci na místo v kanceláři,
>>>>>protože jsem rizikový věk pro otěhotnění a nemám VŠ.
>>>>>Musela bych jít někam prodávat. Zase ze sebe ale
>>>>>nechci
>>>>>nechat dělat onuci, jestli chápete.
>>>Hlavně by mě teď ale zajímalo, jak je to s tou 1
>>>pracovní smlouvou pro 3 firmy, které má 1 majitel.
>>já to před 5 lety dělala přesně jak píšete,tenkrát za
>>12ti.hrubého,ná jedné firmě,kde byla má prac.smlouva
>>byla živnost na vedení účetnictví a poté mezi firmami
>>smlouva na vedení účetnictví.
>
>Já živnost nemám a smlouva mezi firmami taky žádná
>není.
Aneto, pracovní smlouva se uzavírá v každé firmě zvlášť.
Smlouva mezi firmami na vedení účetnictví je možná jen tehdy, pokud na to má firma ŽL. Jinak ne.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Přesně tak, nejdříve bych vše potřebné nastudoval. Potom bych majitelům sdělil, co od nich požaduji. Dále bych jim řekl Vaší představu o penězích. Vše si pečlivě rozvažte, nespěchejte. Je třeba být zdravě sebevědomá, pochybuji, že by tu práci za ty peníze někdo dělal. To jim naprosto jasně řekněte. Pochybuji, že budou shánět novou pracovní sílu.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
S tím občanským zákoníkem jsem to myslela tak, že si přečtu jen ty zde uvedené §, celé bych to četla tisíc let :)
Cesťák mi neplatí, když jsem začala dojíždět (stěhovala jsem se), tak to bylo bráno jako že mi přidají, abych nedala výpověď, a pokud mi to bude málo, tak můžu jít. Měsíčně projedu 3000 Kč. Myslím si ale, že zaměstnavatel není povinen poskytovat náhrady za cestu do a z práce a ani není povinen poskytnou firemní auto. Nebo je?
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Aneto, dobře míněná rada. Jestli děláte účto a i daně, pak byste tyto věci měla bezpečně znát (tedy, co se týká "cestovného" a podmínek výplaty cestovného).
Mj. pokud zpracováváte účetnictví ale i daně, pak byste občanský zákoník a zákon o obchodních korporacích měla mít jako povinnou četbu.
Významná část "života s.r.o." se tím změnila, má to každodenní dopady do účetnictví i daní a kdo zaspí, bude mít řadu věcí špatně.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Asi jsme si nerozumněli. Pokud najezdíte z a do práce cca 1800km měsíčně, tak si troufnu tvrdit, že z velmi podstatné většiny používáte auto pro tento účel. Potom je trochu zcestné tvrdit, že projedete jen 3000,- měsíčně (to mi odpovídá pouze PHM). Já tvrdím, že v tomto případě musíte brát, že projedete ještě dalších 3,70/km (pneumatiky, pojištění, opravy, atd.), takže už to vychází na nějakých 10 tisíc. Proto jsem se ptal, zda Vám to platí, když ně, tak tam děláte v podstatě zadarmo.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Ale cesta do práce přece není záležitost zaměstnavatele. Prostě když by nechtěla mít náklady na dopravu, tak by si musela najít místo blíže bydlišti. To s "využíváním" zaměstnavatele přece nijak nesouvisí. On jí nebrání aby se přistěhovala blíže nebo jo ?
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Samozřejmě, že cesta do práce není záležitostí zaměstnavatele.
Platí, že je to ber (nabídku zaměstnání) nebo nech být.
Zamýšlela jsem se nad všemi aspekty, co tazatelka napsala.
Pracuje jako referentka administrativy. Přesto účtuje, dělá daně, dojíždí do práce (za nemalé náklady).
Je v tísni, zřejmě potřebuje mít stálé zaměstnání, ale za takovou cenu?
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Opět aby nedošlo k mýlce. Nesnažil jsem se říct, že by to byla povinnost zaměstnavatele. Tím, že je něco špatně, jsem chtěl říct, že by si měl člověk spočítat, že když dostane 16 hrubého a jen 10 ho stojí cestování, jestli vůbec má cenu někam jezdit...
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Ale to já vím. Jen upozorňuji na to, že těch 3,70 + - odpovídá reálným nákladům na provoz jejího auta. Auto musela koupit, platí pojištění, výměnu oleje, servis, atd. Pokud vozidlo najede 95% kilometrů pro účel dojíždění do práce, tak si nemůže tvrdit, že jí provoz auta stojí jen ten projetej benzín/naftu...
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Já bych řekla, že není řeč o tom, co by paní měla dostat zaplaceno, ale co jí měsíčně doprava vlastním vozem stojí. Tedy ne jen PHM ale také, pneumatiky, opotřebení vozu, opravy, a všechny další věci, které se do auta cpou.... a to je vyjádřeno sazbou 3,70 za km.
Re: Jak je to s pracovní smlouvou?
Ano, 3000 Kč stojí pouze benzín, opotřebení auta jsem do toho nepočítala, to by mě z toho rovnou švihlo. Právě kvůli dojíždění jsem si na jaře koupila úplně nové auto a od května mám najeto skoro 10000 km, troufám si tvrdit, že ne z 95%, ale z 98% je to jen do a z práce. "Soukromě" jedu opravdu málokam. Bydlím na vesnici, takže bych za prací musela dojíždět tak jako tak, otázkou je pouze jak daleko by to bylo. Minimálně 50 km denně ale určitě, protože v 6 km vzdáleném nejbližším městě práci prostě neseženu.
Co se týká cestovného, nemám na něj nárok, si myslím. Nemám živnostenský list, jak tady někdo psal. Ani cestovné zaměstnancům firma nevyplácí, protože všichni mají firemní auta, kde náklady na benzín plně hradí zaměstnavatel. Kdybych si požádala o takové auto já, tak se mi vysmějou, protože toto prostě nikdo platit nechce. Místo diet máme stravenky. Moji současnou situaci řeší asi pouze mateřská dovolená a následné hledání nového místa (je mi 30 let).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 11. 2014 12:09
Dobrý den,
chtěla bych se poradit ohledně svého zaměstnání. Pracuji jako účetní a majitel firmy je OSVČ + má s.r.o., takže vedu účetnictví pro 2 firmy a ještě účtuji o nájemním domě neplátcům, který vlastní firma s.r.o. Nyní mi jednatelé řekli, že budou zakládat třetí firmu, aby odlišili velkou zakázku, z čehož se mi tedy, popravdě řečeno, udělalo zrovna špatně, a byla bych raději, kdyby si na to vytvořili nové pracovní místo nebo najali externí účetní. Chci se zeptat, jestli byste dělali takovou práci - dělám veškerou administrativu + účetnictví. Plat mám 16000 Kč hrubého.
Máte to někdo ještě "horší"?