Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
22. 11. 2014 21:42
Jako právnická osoba jsem si u obchodního manažera společnosti T-Mobile objednali mobilní telefon. Ten dorazil na nejbližsí Partnerskou prodejnu. Po roce provozování se objevila závada reproduktoru. Mobilní telefon jsme tedy předali do Partnerské prodejny k záruční opravě na základě zjednodušeného daňového dokladu "paragonu", který obsahoval datum, cenu a IMAE zařízení. Telefon byl přijat k záruční opravě. Po 5 dnech si Partnerská pordejna vyžádala záruční list, který byl po dalších 5 dnes choručen. Po 30 dnesch od přijetí telefonu k vyřízení reklamace nám bylo sděleno, že se doba reklamace prodlouží o 10 dnů, kvůli pozdějšímu dodání záručního listu. Akceptovali jsme. Poté dorazila zpráva, že je telefon připraven k vyzvednutí, byl vyměněn za nový kus. V Partnerské prodejně nás čekal pravděpodobně nový telefon, který vypadá, že byl původně předváděcím a byl vrácen záruční list bez jakéhokoliv záznamu. K tomu byla přiložena vytištěna zpráva servisní firmy, kde je uvedeno, že oprava bude provedena výměnou za jiný nový kus. A tento papír má sloužit pro případnou další reklamaci.
Jak by to mělo být správně, čeho se u Partnerské firmy skutečně domáhat. Mám za to, že nový kus je opravdu nový telefon s novým záručním listem a také veškerým příslušenstvím.
Jak se bránit tomu aby, v případě že Partnerská prodejna prokáže, že se jedná o nový telefon, byla platná záruční doba opět 24 měsíců, když není záznam v původním záručním listu s původním IMAE a nový nevystavili?