Reklamace nového, vadného zboží

  • (neregistrovaný)

    23. 11. 2014 11:10

    Dobrý den,
    mám nárok na vrácení peněz, jestliže jsem si koupila nový notebook, který od samého začátku vykazuje vady? V prodejně, kde jsem ho koupila mi řekli, že se na to podívají, protože si prodejce myslel, že vada nebude v notebooku, ale jinde a že se mi do 3 dnů ozvou. Po 3 dnech mi napsali, že notebook vady opravdu vykazuje a zaslali jej do servisu, tam se těch vad zjistilo více. V pátek jsem si notebook vyzvedla, ale jedna vada se dle mého ve skutečnosti neodstranila. Dále provedli výměnu optické mechaniky, který nyní sice funguje, ale je křivá a mezera na jedné straně viditelná. Mám strach, že když notebook reklamuji, sdělí mi, že se jim vada neprojevila a budu mít smůlu. Notebook za více než 15 tisíc nefunguje od samého začátku, jak by měl. Mám nárok na vrácení kupní ceny? Děkuji za rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 23. 11. 2014 11:33

      Bubbles (neregistrovaný)

      Re: Reklamace nového, vadného zboží
      24.10.2014. A týden jsem čekala, než mi zašlou ze servisu CD s operačním systémem a ovladači, abych mohla notebook dle rad přeinstalovat. Jelikož to nešlo skrze vadnou mechaniku, notebook jsem tam nesla až po tom týdnu.

    • 23. 11. 2014 11:51

      KristaH (neregistrovaný)

      Re: Reklamace nového, vadného zboží
      prodejce by se měl v tomto případě řídit § 2161 odst. 2) Občanského zákoníku platného od 1.1.2014, který jasně uvádí následující: „Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí“.... a dle mého se jedná o podstatné porušení smlouvy (tj. „Podstatné porušení smlouvy je takové, že kdyby o něm kupující věděl dopředu, smlouvu by neuzavřel"), v takovém případě si můžete vybrat, jestli chcete věc vyměnit, opravit, zda chcete úplně odstoupit od smlouvy, nebo zda chcete na zboží (a to je novinka) slevu.

      http://www.penize.cz/reklamace/282541-reklamace-2014-zkracuje-se-zarucni-doba-na-pul-roku

    • 23. 11. 2014 11:58

      Bubbles (neregistrovaný)

      Re: Reklamace nového, vadného zboží
      Jo, to jsem si taky našla, ale toto prý platí, když předem řeknu, jakým způsobem chci reklamaci vyřídit a tady je problém ten, že já jsem ten notebook tam nesla původně ukázat s tím, že mi prodejce řekl, že chyba bude u mě, ale že si ho tam teda nechají, aby se na to podívali technici a do 3 dnů se mi ozvou. O reklamaci řeč nebyla a neměla jsem možnost volby, automaticky notebook zaslali do servisu a nyní ani po "opravě" notebook nefunguje tak, jak by měl a proto bych byla ráda, kdyby mi vrátili peníze, protože tento krám už nechci ani vidět a ze strachu z krachu firmy si koupím jiný raději jinde. Jen nevím, jestli na to mám nárok a potřebuji to vědět s jistotou, abych v pondělí měla případné argumenty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).