Re: Předání dokumentů o srážkách
Původní zam-tel Vám žádné podklady nedá, on akorát zapíše do zápočtového listu jaké jsou srážky a oznámí exekutorovi, že tento pracovník skončil PP.
Novému zam-teli by se měl ozvat exekutor, do té doby musí mzdová srážet a deponovat (tzn. neodesílá).. Pokud se exekutor novému zam-teli doteď neozval, tak já osobně bych ho z pozice mzdové účetní kontaktovala..
Re: Předání dokumentů o srážkách
Já to upřesnil. Správně je to takto:
Při skončení zaměstnání dostal Váš manžel zápočťák, ve kterém byly zapsané všechny exekuce srážkami ze mzdy podle svého pořadí (podle toho nová účetní pozná, ve prospěch které exekuce srážet), je zde také uvedeno, zda jde pohledávku přednostní či nepřednostní a o kterého exekutora jde a mělo by být i uvedeno, který soud exekuci nařídil a v či prospěch. A samozřejmě číslo jednací. "Stará" účetní musí dotyčné exekutory informovat o skončení zaměstnání. "Nová" účetní dotyčným exekutorům oznámí jeho nástup, oni by jí měli poslat exekuční příkazy a s nabytím právní moci, pokud tedy už k nabytí došlo. Dokud toto nová účetní přímo od exekutora nemá, musí srážet, ale prozatím částky deponovat. Může exekutora zkontaktovat i manžel a požádat o rychlé zaslání potřebných dokumentů novému zaměstnavateli. Ale jako účetní mám s některými exekutory špatnou zkušenost - své žádosti o zaslání musím mnohdy opakovat - prostě na to kašlou.
Re: Předání dokumentů o srážkách
Pardon, chtěla jsem napsat "já to upřesním". Píšu to na tabletu a nejsem na něj zvyklá.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
30. 11. 2014 12:26
Dobrý den,
má-li zaměstnanec exekuční srážky ze mzdy a změní zaměstnání, kdo má za povinnost předat tyto dokumenty? Původní zaměstnavatel (resp. účetní) nebo si má zaměstnance obepsat exekutory, aby mu vypsali nové podklady a pak je předat novému zaměstnavateli?
Jde o to, že můj manžel změnil pracovní pozici (stěhovali jsme se 100 km daleko) a pův. zaměstnavatele už dva měsíce žádáme, aby nám předal dokumenty, jelikož účetní v novém zaměstnání nemá jak rozesílat srážky, takže peníze jsou v trezoru.
Děkuju za radu.