Účtování skladu

  • (neregistrovaný)

    11. 12. 2014 9:25

    Firma kupuje materiál -látky a nechává si od jiné firmy šít košile, které prodává. Jak máme účtovat se skladem A.
    nákup materiálu 112
    nákup služeb 518
    a potom jak naskladnit do skladu ?
    Moc děkuji za odpověď začátečník.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 12. 2014 10:19

      mirka..p (neregistrovaný)

      Re: Účtování skladu
      Já bych postupovala takto:
      Při nákupu látek 111/321 - faktura a následně 112/111 - příjem materiálnu na sklad, při předání materiálu společnosti, která vám šije košile vyskladníte materiál 501/112 a když Vám dodají hotové košile faktura za ušití 518/321 a košile si naskladníte ve "výrobní ceně"
      tj. sečtete hodnotu látky+ ušití+ další vaše výdaje s tím spojené ( doprava, mzdy, režie) na účty 123/613. Při prodeji vyskladníte ve výrobní ceně opačným zápisem 613/123 a vydaná faktura za prodané košile v prodejní ceně 311/601

    • 11. 12. 2014 10:53

      Hynek (neregistrovaný)

      Re: Účtování skladu
      Děkuji za odpověď a to nasladnění provedu dokladem příjemkou na sklad?

    • 11. 12. 2014 12:00

      mirka..p (neregistrovaný)

      Re: Účtování skladu
      Ano - příjem na sklad = příjemka, výdej ze skladu = výdejka
      takže nejprve budete mít příjemku za látku 112/111
      poté výdejku materiálu externí společnosti 501/112
      pak příjemku - naskladnění výrobku ve výrobní ceně 123/613
      a nakonec výdejku ze skladu při prodeji 613/123

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).