Re: Účtování skladu
Já bych postupovala takto:
Při nákupu látek 111/321 - faktura a následně 112/111 - příjem materiálnu na sklad, při předání materiálu společnosti, která vám šije košile vyskladníte materiál 501/112 a když Vám dodají hotové košile faktura za ušití 518/321 a košile si naskladníte ve "výrobní ceně"
tj. sečtete hodnotu látky+ ušití+ další vaše výdaje s tím spojené ( doprava, mzdy, režie) na účty 123/613. Při prodeji vyskladníte ve výrobní ceně opačným zápisem 613/123 a vydaná faktura za prodané košile v prodejní ceně 311/601
Re: Účtování skladu
Ano - příjem na sklad = příjemka, výdej ze skladu = výdejka
takže nejprve budete mít příjemku za látku 112/111
poté výdejku materiálu externí společnosti 501/112
pak příjemku - naskladnění výrobku ve výrobní ceně 123/613
a nakonec výdejku ze skladu při prodeji 613/123
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
11. 12. 2014 9:25
Firma kupuje materiál -látky a nechává si od jiné firmy šít košile, které prodává. Jak máme účtovat se skladem A.
nákup materiálu 112
nákup služeb 518
a potom jak naskladnit do skladu ?
Moc děkuji za odpověď začátečník.