Náhrada škody při nepřevzetí zboží

  • (neregistrovaný)

    12. 6. 2010 19:43

    Dobrý den,
    rád bych se zeptal na situaci, kterou momentálně řeším. Prodávám zboží vyráběné na zakázku, zákazník objednal zboží, platba měla proběhnout při zaslání. Zboží jsem zaslal, ale zákazník si ho nepřevzal. Proč, to nevím, nekomunikuje se mnou.

    Jde mi tedy o to, zda mohu požadovat náhradu škody, která mi vznikla tím, že zakázkové zboží mi teď bude ležet na skladě, než se mi ho podaří udat, pravděpodobně za nižší cenu?
    Náhradu dopravy budu požadovat každopádně. Otázka je, zda je možné i toto nějak řešit?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 10. 2010 11:15

      Štěpán (neregistrovaný)

      Mám podobný problém. V obchodních podmínkách mám jasně uvedeno, že zákazník odesláním objednávky uzavírá kupní smlouvu a pokud si zboží bezdůvodně neodebere, mám jako prodejce nárok na náhradu škody, minimálně na poštové + ostatní vynaložené náklady. Jedna ze zákaznic na mne chce poslat inspekci a vyhrožuje policií, že po ní tyto náklady požaduji. Tak jsem zvědav, jak to dopadne. Bezdůvodně si nevyzvedla zásilku, přestože jsem ji dvakrát informoval, že ji má uloženou na poště. Mám pocit že ta ochrana zákazníka je dnes trochu přehnaná a antiproduktivní.

    • 5. 12. 2010 23:14

      axtol (neregistrovaný)

      jsem majitel kvalitního eshopu a se zákazníky jednám v rukavičkách. Poslední dobou mě ale vyloženě štvou, protože když si zákazník zamane, tak prodejce akorát utrácí peníze za jejich rozmary. Mohou za to zákony. jsou nedostatečné v navázání spotřebního zákoníku na obchodní. Zákazník může prodejce skoro vždy vyšachovat a ten u svého dodavatele pak již nikdy nepochodí a problémy jsou jen na jeho bedrech. Pořád se myslí jen na spotřebitele a co my, podnikatelé?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).