Musím podávat elektronicky?

  • (neregistrovaný)

    7. 1. 2015 13:22

    Dobrý den, FO, která nepřesáhla obrat 6mil a ani nemá povinnost PDP apod., tudíž dosud nemusí podávat elektronicky -- musí od nového roku podávat elektronicky, když se jedná o notáře a ten má datovou schránku povinnou jako notář? v návaznosti na změnu v zákoně ,že musí podávat elektronicky každý, kdo má zpřístupněnou datovou schránku...děkuju

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 1. 2015 15:08

      vladík (neregistrovaný)

      Re: musím podávat elektronicky?
      Ano, každý, kdo má DS, je povinen podávat formulářová podání FÚ v elektronické podobě- DŘ §71,72

    • 7. 1. 2015 15:44

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: musím podávat elektronicky?
      Problémů bude více, nejen problém profesních datových schránek.

      Třeba - co když se jedná
      - o zaměstnance, který má datovou schránku pro fyzickou osobu nepodnikající a chce podat Přiznání k dani z převodu nemovitostí
      - o zaměstnance, který zplnomocnil daňového poradce ke zpracování svého DP a následně chce podat Přiznání k dani z převodu nemovitostí
      ?
      Snad se bude v lednu konat nějaký KOOV, kde budou toto řešit.

    • 7. 1. 2015 16:23

      fandula (neregistrovaný)

      Re: musím podávat elektronicky?
      právě ta profesní schránka mně mate, protože jako FO nedosahuje obratu a ani nemá povinnost z jiného titulu, ale nerada bych platila pokutu 2000 kč, podrobnější výklad jsem ale nenašla o:((

    • 7. 1. 2015 17:45

      vladík (neregistrovaný)

      Re: musím podávat elektronicky?
      A vůbec nejhorší je, že jeden FÚ tvrdí, že když na DP např.z převodu nemovitostí není zveřejněn formát - není elektronický tiskopis, tak lze podat papírově bez pokuty, ale jiný naopak, že to bude s pokutou- KOCOURKOV hadr!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).