Re: Fakturace energií u pronájmu a DPH
Dost častý nepříjemný problém pro nájemce. Služba a její uskutečnění versus záloha.
Nájemné - Ok
Fakturace zálohy - zde není možno uvažovat o DUZP. Jde jen o předpis zálohy, kdy povinnost odvést DPH vzniká v souladu s § 21/1 ZDPH - dnem přijetí platby. Nájemce potřebuje DD na přijatou zálohovou platbu. Dá se obejít prostřednictvím platebního kalendáře.
Následné vyúčtování zohledňuje přijaté platby, ne předpisy plateb. Rozdíl je patrný zejména tehdy, pokud je nájemce v prodlení s úhradou plateb.
Re: Fakturace energií u pronájmu a DPH
Díky, my ale fakturu na energie nevystavujeme jako zálohovou fakturu, ale je to faktura za odebranou energii na následující měsíc.
Že to je vlastně záloha vyplývá ze smlouvy o nájmu především proto, že pak vystavujeme vyúčtování za uplynulý rok.
Takže je to vlastně normální faktura za odebranou energii.
Pak je to dobře, ne?
Děkuji.
Re: Fakturace energií u pronájmu a DPH
Nezáleží na tom, jak to vystavujete. Důležitá je skutečnost, zda jde o ZÁLOHU.
Pokud by šlo o paušální platbu bez následného vyúčtování, lze takto postupovat (zde jste většinou v rozporu s ostatními předpisy - dodávka energií). Jestli jste v zálohové platbě, tuto nelze "ošálit" běžnou fakturací.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
9. 1. 2015 20:52
Dobrý den,
pronajímáme nebytové prostory, jsme plátci DPH, vedeme DE.
Ve smlouvě o pronájmu máme uvedeno,že nájemnce /firma s.r.o./ se zavazuje platit měsíčně zvlášť nájemné /vč. DPH/ a zvlášť zálohy na služby.
Každý měsíc vystavujeme fakturu /daňový doklad/ na nájem i na energie, obě faktury vč. DPH. Na základě těchto faktur nám nájemce platí.
Ve smluvě není žádný splátkový ani platební kalendář, na přijatou úhradu za energie již nevystavujeme tedy žádný doklad o přijetí platby.
Vyúčtování energií provádíme po obdržení vyúčtování od dodavatelů energií, a to 1x ročně.
Je to tak dobře? Jedná se mi hlavně o fakturaci záloh na energie.
Postupujeme podle § 21, odst. 4a) ....Při poskytnutí služby se zd.plnění považuje za uskutečněné ... dnem vystavení daňového dokladu.
Moc děkuji.