Re: DPH datovkou cizího člověka
Podávám běžně přiznání i přehled pro OSSZ a VZP z mojí datové schránky mého známého hostinského. Musela jsem dát na tyto instituce PLNOU MOC /neověřenou/.
Pokud má vaše externí účetní zpřístupněnou svou DS, může na základě vaší plné moci (vymezit k čemu ji zplnomocňujete) DORUČIT přiznání k DPH přes svou DS, ale elektronicky byste musel podepsat vy, účetní by vám dělala jen "pošťáka", nestala by se zmocněncem dle DŘ §27. A vy máte el. podpis? zřejmě ne.
Jednodušší a bez problémů pro obě strany, mi přijde podat DP k DPH prostřednictvím aplikace EPO a do 5ti dnů podat vámi podepsané Potvrzení o podání.
Jsem účetní s vlastní DS a řada mých klientů živnostníků mi už dávno dala plné moci k tomu, abych odesílala jejich podání ze své datovky. Tu plnou moc - originál podepsanou a neověřenou - jsme nejprve doručili na příslušné úřady a od té doby léta posílám datové zprávy za své klienty - vše ke spokojenosti klientů, úřadů i mě :-) Posílám tak veškerá přiznání či žádosti na berňáky, komunikuji se SSZ a zdr.poj.
>>>>>
>>>>>>>>Dobrý den,
>>>>>>>>děkuji všem. Když tedy zplnomocním svou účetní, tak
>>>>>>>>můžu? Dal bych jí jen povolení o zasílání
>>>>>>>>elektronických
>>>>>>>>zpráv na FU. Děkuji
>>>>>>>
>>>>>>>Pokud má vaše externí účetní zpřístupněnou svou DS,
>>>>>>>může na základě vaší plné moci (vymezit k čemu ji
>>>>>>Jsem účetní s vlastní DS a řada mých klientů
>>>>>>živnostníků mi už dávno dala plné moci k tomu, abych
>>>>>>odesílala
>>>>>>jejich podání ze své datovky. Tu plnou moc - originál
>>>>>>podepsanou a neověřenou - jsme nejprve doručili na
>>>>>>příslušné úřady a od té doby léta posílám datové
>>>>>>zprávy
>>>>>>za své klienty - vše ke spokojenosti klientů, úřadů i
>>>>>>mě :-) Posílám tak veškerá přiznání či žádosti na
>>>>>>berňáky, komunikuji se SSZ a zdr.poj.
>>>>>
>>>>>A soubory jsou v pdf. podepsané klientem, nebo xml. s
>>>>>el.podpisem klienta?
>>>>
>>>>Soubory generuji sama z účetních programů v XML a