Booking.com

  • (neregistrovaný)

    3. 3. 2015 8:23

    majitel firmy využívá služeb rezervace hotelů přes Bookoing, částka se mu po úhradě kartou strhne z účtu, kde je uveden název zařízení a ona částka ale já k tomu nemám doklad pro zaúčtování - nevím jestli je tam ubytování, snídaně nebo něco jiného. Prý mi k tomu žádný doklad nemůže dát, protože ho nemá. Jak mám ale zaúčtovat něco co je na výpise, když nevím za co to je? Prosím poradí někdo? Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 3. 2015 8:37

      booking (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      Ještě jsem zapomněla uvést - využívá to i v zahraničí - to teda nevím, jak z nich dostanu doklady do účetnictví.

    • 3. 3. 2015 9:01

      Eva M.

      Re: booking.com
      Z bookingu chodí potvrzovací emaily o rezervaci s daty, místem a cenou. Minimálně toto by tedy mohl v emailech dohledat. Účty samotné vydává konkrétní hotel, to už emailem nechodí. Pokud si majitel ten doklad při placení nevezme (nebo ho někde "zabordelí"),tak jej zpětně těžko dostanete.

    • 3. 3. 2015 9:34

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      V mailu je i uvedeno, zda se jedná o ubytování se snídaní či bez.

      I po "majitelých" firmy chci vyúčtování služebních cest. S doložením dokladů.

      Není doklad = není náklad = z karty zaplaceno něco, co není nákladem firmy.

      Je to pohledávka za "majitelem" a měl ji by firmě zaplatit

    • 3. 3. 2015 9:40

      booking (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      tak to má pan majitel asi smůlu - doklady nedal a když je údajně nemá - prý to ve světě funguje trochu jinak než u nás - no tak to holt bude muset uhradit ze svého. To nebude asi příjemný rozhovor-nejde o malý peníz

    • 3. 3. 2015 9:51

      Eva M.

      Re: booking.com
      Všude ve světě buď dají doklad, když chtějí mít účetnictví v pořádku, nebo doklad nechtějí dávat, když nechtějí přiznávat příjmy. Logika je stejná ve všech zemích, kde jsem byla ;-) Ale všude doklad dali, když jsem na něm trvala. Majitel si musí být vědom, že když utrácí FIREMNÍ peníze, že je taky musí DOLOŽIT.

    • 3. 3. 2015 10:02

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      >>>>>>majitel firmy využívá služeb rezervace hotelů přes
      >>>>>>Bookoing, částka se mu po úhradě kartou strhne z
      >>>>>>účtu,
      >>>>>>kde je uveden název zařízení a ona částka ale já k
      >>>>>>tomu
      >>>>>>nemám doklad pro zaúčtování - nevím jestli je tam
      >>>>>>ubytování, snídaně nebo něco jiného. Prý mi k tomu
      >>>>>>žádný
      >>>>>>doklad nemůže dát, protože ho nemá. Jak mám ale
      >>>>>>zaúčtovat něco co je na výpise, když nevím za co to
      >>>>>>je?

      >>>>Z bookingu chodí potvrzovací emaily o rezervaci s
      >>>>daty, místem a cenou. Minimálně toto by tedy mohl v
      >>>>emailech dohledat. Účty samotné vydává konkrétní
      >>>>hotel, to
      >>>>už emailem nechodí. Pokud si majitel ten doklad při
      >>>>placení nevezme (nebo ho někde "zabordelí"),tak jej
      >>>>zpětně těžko dostanete.
      >>>
      >>>V mailu je i uvedeno, zda se jedná o ubytování se
      >>>snídaní či bez.
      >>>
      >>>I po "majitelých" firmy chci vyúčtování služebních
      >>>cest. S doložením dokladů.
      >>>
      >>>Není doklad = není náklad = z karty zaplaceno něco,
      >>>co není nákladem firmy.
      >>>
      >>>Je to pohledávka za "majitelem" a měl ji by firmě
      >>>zaplatit
      >>>
      >>tak to má pan majitel asi smůlu - doklady nedal a
      >>když
      >>je údajně nemá - prý to ve světě funguje trochu
      >>jinak
      >>než u nás - no tak to holt bude muset uhradit ze
      >>svého. To nebude asi příjemný rozhovor-nejde o malý
      >>peníz
      >
      >Všude ve světě buď dají doklad, když chtějí mít
      >účetnictví v pořádku, nebo doklad nechtějí dávat, když
      >nechtějí přiznávat příjmy. Logika je stejná ve všech
      >zemích, kde jsem byla ;-) Ale všude doklad dali, když jsem
      >na něm trvala. Majitel si musí být vědom, že když
      >utrácí FIREMNÍ peníze, že je taky musí DOLOŽIT.

      Co se objednávek přes booking týká, tak se mi nikdy, opravdu nikdy nestalo, že bychom nedostali potvrzení o rezervaci od bookingu
      Je je nemá ani u svého účtu na bookingu?

    • 3. 3. 2015 10:12

      booking (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      >>>>>>>majitel firmy využívá služeb rezervace hotelů přes
      >>>>>>>Bookoing, částka se mu po úhradě kartou strhne z
      >>>>>>>účtu,
      >>>>>>>kde je uveden název zařízení a ona částka ale já k
      >>>>>>>tomu
      >>>>>>>nemám doklad pro zaúčtování - nevím jestli je tam
      >>>>>>>ubytování, snídaně nebo něco jiného. Prý mi k tomu
      >>>>>>>žádný
      >>>>>>>doklad nemůže dát, protože ho nemá. Jak mám ale
      >>>>>>>zaúčtovat něco co je na výpise, když nevím za co to
      >>>>>>>je?
      >
      >>>>>Z bookingu chodí potvrzovací emaily o rezervaci s
      >>>>>daty, místem a cenou. Minimálně toto by tedy mohl v
      >>>>>emailech dohledat. Účty samotné vydává konkrétní
      >>>>>hotel, to
      >>>>>už emailem nechodí. Pokud si majitel ten doklad při
      >>>>>placení nevezme (nebo ho někde "zabordelí"),tak jej
      >>>>>zpětně těžko dostanete.
      >>>>Není doklad = není náklad = z karty zaplaceno něco,
      >>>>co není nákladem firmy.

      >>>>Je to pohledávka za "majitelem" a měl ji by firmě
      >>>>zaplatit

      >>Všude ve světě buď dají doklad, když chtějí mít
      >>účetnictví v pořádku, nebo doklad nechtějí dávat,
      >>když
      >>nechtějí přiznávat příjmy. Logika je stejná ve všech
      >>zemích, kde jsem byla ;-) Ale všude doklad dali, když
      >>jsem
      >>na něm trvala. Majitel si musí být vědom, že když
      >>utrácí FIREMNÍ peníze, že je taky musí DOLOŽIT.

      >Co se objednávek přes booking týká, tak se mi nikdy,
      >opravdu nikdy nestalo, že bychom nedostali potvrzení o
      >rezervaci od bookingu
      >Je je nemá ani u svého účtu na bookingu?
      rezervace jsem neviděla - třeba by mi je dal. Teď mě ještě napadlo - pokud si rezervuje ubytko tak je nějaká cena na té rezervačce a to zaplatí kartou. Pokud by si tam dal nějaké jídlo to už není obsahem té rezervace, to si platí sám. Jenomže vím, že tam třeba nebyl sám a ta další osoba nebo osoby nejsou naši zaměstnanci a ta rezervace bude na něj. Ale to bych vlastně nemusela ani řešit. prostě to nevím a basta.

    • 3. 3. 2015 10:15

      booking (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      Takže při nejhorším bych to mohla na základě té potvrzené rezervace zaúčtovat do nákladů?

    • 3. 3. 2015 10:16

      Eva M.

      Re: booking.com
      Když si dotyčný objedná apartmá pro 4 osoby a na služební cestu jede z firmy sám, pak je otázkou, zdali je ten výdaj na ubytování (byť třeba řádně doložený) skutečně celý daňově uznatelný - neboli zda je o výdaj NUTNÝ na dosažení, zajištění a udržení příjmu...!

    • 3. 3. 2015 10:18

      Eva M.

      Re: booking.com
      PS: K předchozímu: V takovém případě bych do daňových nákladů dala tu čtvrtinu a zbytek nedaňově = pohledávka za společníkem, protože platil z firemních peněz jakési požitky jiným osobám, které s firmou nemají nic společného, nejsou jejími zaměstnanci.

    • 3. 3. 2015 10:24

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      Na rezervaci jsou uvedeny informace ke snídaním. Zda jsou v ceně, nebo za kolik se dají přímo při ubytování zakoupit.
      Spíš si myslím, že chce, aby mu firmy zaplatila celé ubytování i za další osoby. Na rezervaci je počet osob uveden. Proto Vám asi nechce doklady dát. Asi si myslí, že máme stále klondajk 90 let.

    • 3. 3. 2015 11:36

      booking (neregistrovaný)

      Re: booking.com
      moc díky za Váš čas - musíme to nějak rozumně pořešit - je to trochu moje noční můra, svatý pokoj když přijde fa na materiál:-)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).