Zprostředkování nákupu zboží ze 3 zemí

  • (neregistrovaný)

    4. 3. 2015 9:45

    Dobrý den,

    OSVČ vede Daňovou Evidenci, má eshop, kde nabízí zboží, které po nakoupení koncovým zákazníkem za úplatu (obsaženou v ceně zboží) nakoupí ve 3 zemích, a následně nechá doručit přímo na adresu zákazníka.
    Např: zákazník si zakoupí mobilní telefon za cenu 5.300,- CZK, celou částku odešle na učet zprostředkovatele tj. OSVČ, zprostředkovatel následně udělá objednávku tohoto telefonu v zahraničí za částku 5.000,- CZK, zboží bude ze zahraničí odesláno přímo na adresu kupujícího, který si při doručení sám hradí 21% DPH a celní poplatky.

    Položky na bank účtu budou tudíž: 5300,- částka od kupujícího, odchozí platba na částku 5000,- zahraničnímu prodejci a provize 300.
    Jak tyto nákupy správně zaznamenávat v DE? Dáváme do základu daně pouze příjem, který pro nás je 300,- provize za zprostředkovaný nákup?
    Tudíž zápisem do DE jako nedaňový příjem 5000,- nedaňový výdaj 5000 a daňový příjem 300?

    Jak máme fakturovat zákazníkovi? Pouze částku 300 CZK jako provizi a na zbytek dát fakturu ze zahraničí, kterou použije při výpočtu DPH na celní správě?

    Pokud by byl tento zápis, jak průkazně doložit, že se jednalo o zprostředkování? Je to jednorázový nákup smlouvu jako takovou o zprostředkování se zákazníkem neuzavírame, je obsažená ve VOP, kde zakoupením zboží dává souhlas že VOP četl a že s nimi souhlasí. Postačí pro nedanový příjem a výdej záznam v bankovním výpise, kde budou částky vidět a i rozdíl mezi nimi?

    Moc děkujeme za radu, nikde jsem nenašla stejný dotaz.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).