Odběr stravy-účtování zaměstnancům

  • (neregistrovaný)

    27. 4. 2015 11:13

    Dobrý den, prosíme o radu - naši zaměstnanci zaplatili každý zálohu 1000 korun a dostali od dodavatele, kam dochází na obědy kartu, mají tím pádem oběd se slevou, když přijde faktura, cena obědů tak, jak je na faktuře se jim přeúčtovává a sráží ze mzdy.... je to tak dobře? celá částka jde firmě do nákladů, proti tomu má výnosy od zaměstnanců,režijní náklady rovněž do nákladů v celé výši

    Teď od dubna už na faktuře nejsou vidět ceny za odběr stravy a režie zvlášt, je to dohromady, to máme zaměstnancům pře účtovavávat i tu režii? Možná je to trochu zmatečně podané, ale snad si s tím někdo poradí, děkujeme

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 4. 2015 13:37

      annonym (neregistrovaný)

      Re: Odběr stravy-účtování zaměstnancům
      Nevím, o jaké režijní náklady se jedná. Pokud by se jednalo např. o pronájem prostor, pak požadujte ve FA rozdělení na částku za stravu a částku za nájem.
      Při zajištění stravování v jiných prostorách než prostorách zaměstnavatele prostřednictvím stravenek nebo elektronických karet se cenou jídla rozumí hodnota stravenky včetně poplatku za zprostředkování jejího nákupu.
      Zaměstnavatel si pak z výdajů na stravu může uplatnit daňově až 55 % max. však 70 % z hodnoty stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5-12 hod.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).