Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 5. 2015 14:35
Dobrý den, prosím poraďte, jak by jste postupovali?
Nová firma s.r.o, zapsaná do OR dne 2.2.2015.
Od 20.3.2015 je plátcem DPH.
Nyní jsme obdrželi fakturu od právníka, který vyřizoval založení společnosti i registraci k DPH a další právní služby.
DÚZP na faktuře je 12.5.2015.
K faktuře je přiložen položkový výkaz práce s jednotlivými pracemi dle datumu.
A nyní moje otázka. Rozpočítali by jste fakturu na 3 části, a to:
1. část - práce provedené dle datumu před zápisem firmy do OR, které zaúčtuji včetně DPH do zřizovacích výdajů (celkem i s DPH 23t.Kč),
2. část - práce provedené od zápisu firmy do OR do 19.3.2015, včetně DPH zaúčtuji do nákladů a DPH nenárokovat, jelikož firma ještě nebyla plátcem DPH,
3. část - práce provedené od 20.3.2015, bez DPH zaúčtuji do nákladů a DPH budeme nárokovat.
Postupovali by jste prosím stejně? Nebo jinak?
Děkuji za všechny názory.