Re: Pořadí pokladních dokladů
>>Dobrý den,
>>prosím o radu: jednatel mi nyní donesl 3 příjmové
>>pokladní doklady z ledna 2015. V účetním programu už
>>to do
>>řady na začátek bohužel nedostanu, ale můžu to
>>naúčtovat pod správným datem. Akorát že budu mít
>>lednový
>>doklad v dubnové řadě. Je to takto možné udělat?
>>Musela
>>bych jinak přepisovat celou pokladnu...
>>Díky.
>
>Příjmové pokladní doklady?
>Pak by to chtělo pana jednatele seznámit s budoucími
>zákony ohledně uskutečněných tržeb v hotovosti.
A myslíte, že to tak tedy mohu dát nebo by mi to FÚ vytýkal? Bývalá účetní to dělala, ale to už byly tak roky 2000 - 2005, to už nikdo kontrolovat nebude.
>
Re: Pořadí pokladních dokladů
Já bych to dala v aktuálním období, na doklad bych si poznamenala, že bylo odevzdáno až teď. Ono taky záleží o jaké příjmy se jedná.
Re: Pořadí pokladních dokladů
Podle mě si zbytečně komplikujete život. Doklad má sice lednové datum, ale ke zpracování jste ho prostě dostala až v dubnu či květnu, takže zaúčtujete (a tudíž se zvýší hotovost v pokladně) až při obdržení dokladu a hotovosti. Nic bych zpětně nepředělávala. Zrovna tak se může stát, že dostanete pozdě fakturu, protože se prostě ztratila v poště a také kvůli tomu nepředěláváte řadu faktur, ale zapíšete s datem, ve kterém jste fakturu dostala.
Re: Pořadí pokladních dokladů
Už ve škole jsme se učili, že v pokladně se účtuje o každé přijaté částce až v okamžiku, kdy skutečně projde pokladnou, a ne že někdo z firmy přijme peníze a nosí je s dokladem u sebe (nebo je třeba i použije-když je k tomu oprávněný). Takže s úhradou faktury bych si vůbec nelámala hlavu a pokud by to byla tržba s DPH na výstupu, tak v pokladně v den kdy se ke mně dostane doklad a dodatečné přiznání DPH (velmi malou částku bych asi riskla v období, kdy je doklad v pokladně). My máme za rok až 500 dokladů a určitě bych je nepředělávala.
Re: Pořadí pokladních dokladů
>Už ve škole jsme se učili, že v pokladně se účtuje o
>každé přijaté částce až v okamžiku, kdy skutečně projde
>pokladnou, a ne že někdo z firmy přijme peníze a nosí
>je s dokladem u sebe (nebo je třeba i použije-když je
>k tomu oprávněný). Takže s úhradou faktury bych si
>vůbec nelámala hlavu a pokud by to byla tržba s DPH na
>výstupu, tak v pokladně v den kdy se ke mně
A v tomto okamžiku se ptám, kdo je "mně" ?
Pokladní dané společnosti, pověřený dle pracovní smlouvy k přebírání veškeré hotovosti? Je tou pokladní jednatel, který hotovost převzal?
Nebo externí účetní?
dostane
>doklad a dodatečné přiznání DPH (velmi malou částku bych
>asi riskla v období, kdy je doklad v pokladně). My máme
>za rok až 500 dokladů a určitě bych je nepředělávala.
Vidím to na chybné aplikování firemního oběhu účetních dokladů.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 6. 2015 11:57
Dobrý den,
prosím o radu: jednatel mi nyní donesl 3 příjmové pokladní doklady z ledna 2015. V účetním programu už to do řady na začátek bohužel nedostanu, ale můžu to naúčtovat pod správným datem. Akorát že budu mít lednový doklad v dubnové řadě. Je to takto možné udělat? Musela bych jinak přepisovat celou pokladnu...
Díky.