Re: Evidence odepsaného majetku
v jedné firmě pracuji jako asistentka a zjistila jsem při uzávěrce, že evidují několik aut v nulové zůstatkové ceně již tři roky, učíme se to samozřejmě ve škole, napadlo mne, zda bych neměla informovat vedení o této skutečnosti, dále mne totiž napadá i důvod, že účetní výkazy nepodávají přesné a poctivé informace o finanční situaci podniku, což by ho v důsledku takto podhodnocených aktiv mohlo znevýhodnit například při žádosti o bankovní úvěr.. uvažuji správně?
Re: Evidence odepsaného majetku
Nemyslím, že nastavený odpisový plán je chybou. Můžeme jej nastavit přesněji, ale nikdo nemůže tušit, jak dlouho mu bude majetek sloužit. Dejme tomu odpisový plán říká 6 let. V reálu mám jedno auto co má 4 roky a je na rozpadnutí, protože je to auto pro všechny a zažilo tisíc drobných ťukanců. Další slouží už 9 rok a je v lepším stavu, protože ho má na starosti Franta Kocourek, zaměstnanec roku 2013, technik co si potrpí na pravidelnou pečlivou údržbu. Pokud bych byl banka, tak spíš ocením společnost, která se o svá aktiva stará tak, že vydrží déle než je standardní odpisovací doba pro danou kategorii majetku. To je pro mě solidní partner.
No a pokud firma zjistí, že všechna auta mají 8 let a dobře slouží a budou sloužit, pak jediná věc, co je třeba udělat, je nastavit pro nové položky nový odpisový plán a protáhnout dobu ze 6 na 8 let. Pravidelná revize odpisového plánu je na místě, ale rozhodně nás nemusí zneklidňovat, pokud máme pár položek přesluhujících. Důležité je průměrné stáří všech položek v dané odpisové skupině.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob