Povinnost odběratele - faktura

  • (neregistrovaný)

    29. 7. 2015 8:38

    Dobré ráno,
    mám na vás dotaz co se týče povinnosti odběratele k vyzvednutí faktury. Od začátku:
    Jsme autoservis. Zákazník přijede s bouračkou, my opravíme, vykomunikujeme s pojišťovnou úhradu, případný doplatek žádáme po zákazníkovi. Teď začínáme zjišťovat, že servisák pustil zákazníkovi opravené auto, ale už mu nedal fakturu. Takže nám pojišťovna uhradila (u plátců DPH) opravu do výše základu, u neplátců odečetla spoluúčast, a zbytek vymáháme po zákazníkovi. Pár takovýchto faktur přijde ještě do roku 2014. Takže teď se nám lidé kroutí, že nedostali fakturu, a že nám spoluúčast nedoplatí. DPH si odečíst mohou, s tím problém většinou nemají, ale spoluúčast pro ně již není daňový náklad.
    Mluvili jsme ohledně toho s auditorem a ten nám sdělil, že to zas tolik náš problém není, že odběratel sám má povinnost se do 15 dní o daňový doklad přihlásit (pokud ví a tady prokazatelně, jelikož krycí dopisy od pojišťoven chodí i jim). Máte někdo podobnou zkušenost, nebo slyšeli jste o tomto? Případně vás prosím o odkaz na nějakou vyhlášku.. Děkuji a přeji pěkný zbytek dne!

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).