Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
>>>Dobrý den,
>>>
>>>prosím Vás jak to děláte, vy zkušenější?
>>>Mám klienta OSVČ, který má jednoho zaměstnance, tento
>>>zaměstnanec pobírá měsíční mzdu a tudíž se z jeho
>>>mzdy
>>>odvádí povinné odvody, ale i přehledy. Jak tyto
>>>přehledy posíláte?
>>>1. na OSSZ
>>>2. na ZP
>>>3. na FÚ
>>>Posíláte je papírově nebo elektronicky? a můžu já za
>>>klienta posílat tyto tiskopisy elektronicky? Jak?
>>>Děkuji
>>
>>Z vlastní zkušenosti doporučuji, ať si OSVČ zřídí
>>datovou schránku. Veškeré přehledy pak posíláte
>>elektronicky přes DS.
Mám takové klienty, dali mi PLNOU MOC pro zasílání všech dokladů na OSSZ, ZP a FÚ přes mojí datovou schránku. Funguje to bez problémů.>
>Mám OSVČ s datovkou i bez, těm druhým posílám poštou
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
>>>>>Dobrý den,
>>>>>
>>>>>prosím Vás jak to děláte, vy zkušenější?
>>>>>Mám klienta OSVČ, který má jednoho zaměstnance, tento
>>>>>zaměstnanec pobírá měsíční mzdu a tudíž se z jeho
>>>>>mzdy
>>>>>odvádí povinné odvody, ale i přehledy. Jak tyto
>>>>>přehledy posíláte?
>>>>>1. na OSSZ
>>>>>2. na ZP
>>>>>3. na FÚ
>>>>>Posíláte je papírově nebo elektronicky? a můžu já za
>>>>>klienta posílat tyto tiskopisy elektronicky? Jak?
>>>>>Děkuji
>>>>
>>>>Z vlastní zkušenosti doporučuji, ať si OSVČ zřídí
>>>>datovou schránku. Veškeré přehledy pak posíláte
>>>>elektronicky přes DS.
>>Mám takové klienty, dali mi PLNOU MOC pro zasílání
>>všech dokladů na OSSZ, ZP a FÚ přes mojí datovou
>>schránku. Funguje to bez problémů.>
>
>A jak tyto doklady Vaši klienti podepisují? Používají
>zaručený el.podpis, nebo Vám pošlou naskenovaný doklad
>s vlastnoručním podpisem?
Ne, nic nepodepisují. Jen výstupy z účetního programu
posílám mojí datovou schránkou.
>
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
>>>>>>>Dobrý den,
>>>>>>>
>>>>>>>prosím Vás jak to děláte, vy zkušenější?
>>>>>>>Mám klienta OSVČ, který má jednoho zaměstnance, tento
>>>>>>>zaměstnanec pobírá měsíční mzdu a tudíž se z jeho
>>>>>>>mzdy
>>>>>>>odvádí povinné odvody, ale i přehledy. Jak tyto
>>>>>>>přehledy posíláte?
>>>>>>>1. na OSSZ
>>>>>>>2. na ZP
>>>>>>>3. na FÚ
>>>>>>>Posíláte je papírově nebo elektronicky? a můžu já za
>>>>>>>klienta posílat tyto tiskopisy elektronicky? Jak?
>>>>>>>Děkuji
>>>>>>
>>>>>>Z vlastní zkušenosti doporučuji, ať si OSVČ zřídí
>>>>>>datovou schránku. Veškeré přehledy pak posíláte
>>>>>>elektronicky přes DS.
>>>>Mám takové klienty, dali mi PLNOU MOC pro zasílání
>>>>všech dokladů na OSSZ, ZP a FÚ přes mojí datovou
>>>>schránku. Funguje to bez problémů.>
>>>
>>>A jak tyto doklady Vaši klienti podepisují?
>>>Používají
>>>zaručený el.podpis, nebo Vám pošlou naskenovaný
>>>doklad
>>>s vlastnoručním podpisem?
>>Ne, nic nepodepisují. Jen výstupy z účetního programu
>>
>>posílám mojí datovou schránkou.
>>>
>
>
>Podle toho, co jste uvedla, nejste oprávněna nic za
>klienty podepisovat a tak jste jen pošťák, posíláte
>nepodepsaná podání
>
>Úřadům to stačí?
Ano, stačí, už rok a půl bez problému.
>
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
To by mě zajímalo, jak přesně máte formulovanou plnou moc vůči finančnímu úřadu. Už jen formulace "plná moc na zasílání všech dokladů". To se mi vůbec nezdá.
Obávám se, že finanční úřad má neplatná podání.
Aby se pak najednou neprobudili, a nesdělili, že podání nejsou v pořádku.
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
Pro Mirku - nikdy bych nechtěla já sama vstupovat do DS klienta, jedině po předchozím domluvení každého konkrétního případu. Nikdy nemůžu vědět, kdy mu tam dojde něco důležitého, co je okamžikem kdy se tam já přihlásím považováno za doručené a klient třeba nemusí mít možnost se k tomu hned dostat. Mohla bych ho dostat do problémů se lhůtami - promlčení, odvolání atd. Je lepší, když přehledy externí účetní dodá klientovi a ten si je pošle DS sám. I jako zaměstnanec firmy se snažím nevstupovat do DS když vím, že pár dní nepřijde žádný ze zástupců firmy, kdo může reagovat na podobné písemnosti.
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
Fungujeme na vzájemné důvěře už pár let. Do DS chodí opravdu i velmi důležité dokumenty a o to víc jsou rádi, že na ně ihned reagujeme. Každé ráno kontroluji 8 DS (i na dovolené :-)))) Já mám opravdu dobré zkušenosti s DS a věřím, že je nás víc. Ale Váš argument také chápu. Ne vždycky to může fungovat.
OT: Kontrola DS
Pokud každodenní kontrolou DS rozumíte vstup do jednotlivých DS, tak to považuji za ztrátu času.
Já mám nastavené upozorňování, že do DS něco přišlo. A pak podle své kapacity vstupuji do jednotlivých svých schránek, někdy až za 10 dní. Ale otevřít ráno 8 DS, kde by byla všude pošta, to je o infarkt.
A vstupovat do 8 DS o dovolené, to už je pro Chocholouška, nic ve zlém. Já se domnívám, že úřední dokumenty mohou počkat. Že člověk není na světě proto, aby jen plnil příkazy vrchnosti.
Lhůta 10 kalendářních dní asi vznikla omylem, jako mnoho jiných předpisů schvalovaných půlmozky. Alespoň kdyby to bylo 10 pracovních dní. U 10 kalendářních dní ani nemůžete mít pořádnou dovolenou.
Obecně vřele nedoporučuji vstupovat do DS klientů. Nebo si to nechat řádně zaplatit jako službu.
Hezký den!
Re: OT: Kontrola DS
Musím si zahrát na "ajťáka" a nastavit si to také :-) Jinak kontrola zabere max. 5 minut a mám to místo cigarety ráno ke kávičce :-))
Co se týče schválených 10 kal.dní..... no řekla bych, že někdo měl při stanovení lhůty svůj den. Škoda, že zákonodárci občas nepodstupují testy IQ. Možná bysme se divili.
Přeji všem hezký den!
Re: OT: Kontrola DS
Mám nastaveno, že při nové zprávě v daňové schránce by mi měl chodit mail na určenou adresu
Nedá se na to vůbec spolehnout
Letos mi přišlo do DS, že mi končí platnost pasu
A žádný mail nedorazil
Zjistila jsem to až na letišti, při odletu ...
... s podobnou zkušeností s tím, že mail nedorazil, nejsem sama ...
Re: OT: Kontrola DS
Tečko,
rozhodně nezpochybňuji, že se to může stát.
Já ale takovou zkušenost nemám. Jsem statutárem v několika menších společnostech a ještě se mi to nestalo.
Kdo by se bál, že nepřijde upozorňovací email, tak může třeba každých 10 dní přímo do DS nahlížet.
Ale každý den věnovat byť 5 minut nahlížení do DS, považuji za mrhání časem.
Hezký den!
Re: OT: Kontrola DS
Souhlasím s Vámi. Já sama jsem jen "pouhá" účetní a tak do DS vstoupím opravdu jen za situace, že mám komu odpovědnému předat případný došlý dokument - na FÚ se dá v nouzi poslat jiným způsobem a ZP a OSSZ ze zpoždění přehledu o den či dva nedělají problém - zatím. Ostatní písemnosti na úřady atd. odesílám sice také já, ale dodržuji stejné pravidlo. Jinak do DS vstupuje zástupce firmy po upozornění v mailu, ještě se nestalo, že by někdy nedošlo. Archivaci provádím já (zatím ručně), ale také jen v situaci, že mohu někomu předat to, co během otevření DS dorazí.
Re: OT: Kontrola DS
>>>>
>>>>Obecně vřele nedoporučuji vstupovat do DS klientů.
>>>>Nebo si to nechat řádně zaplatit jako službu.
>>>>
>>>>Hezký den!
>>>>
>>>
>>>Musím si zahrát na "ajťáka" a nastavit si to také :-)
>>>
>>>Jinak kontrola zabere max. 5 minut a mám to místo
>>>cigarety ráno ke kávičce :-))
>>>
>>>Co se týče schválených 10 kal.dní..... no řekla bych,
>>>že někdo měl při stanovení lhůty svůj den. Škoda, že
>>>zákonodárci občas nepodstupují testy IQ. Možná bysme
>>>se
>>>divili.
>>>
>>>Přeji všem hezký den!
>Já ale takovou zkušenost nemám. Jsem statutárem v
>několika menších společnostech a ještě se mi to nestalo.
>
>Kdo by se bál, že nepřijde upozorňovací email, tak
>může třeba každých 10 dní přímo do DS nahlížet.
>
>Ale každý den věnovat byť 5 minut nahlížení do DS,
>považuji za mrhání časem.
>
>Hezký den!
Naprosto souhlasím s Pavlem.
A navíc proč za klienta dělat vše. On to stejně neocení, nenaučí se, že existují termíny odesílání, že je za to jako podnikatel, statutár odpovědný.
Můj názor je, že je to možná sice pohodlnější (jak pro koho), ale tímto přístupem se sami obíráme o svůj čas, kdy nemusíme být na příjmu.
Stačí, že musíme dodržovat všechny termíny na podání.
Re: OT: Kontrola DS
Mám také nastaveno a spolehnout se na to také nedá.
K platnosti pasu se u nás v rodině traduje historka mé švagrové, která den před odletem také zjistila, že má neplatný pas. Když si ho šla urgentně vyřídit, úředník zjistil, že nemá ani platný OP. Zcela konsternovaní úředníci :) jí stihli vše do druhého dne vystavit, aby mohla v daný termín odletět.
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
Pozn. pro Lenku F.
"Uplynulo-li 10 dnů od dodání datové zprávy do datové schránky příjemce, aniž by se do schránky přihlásila osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu (dle §17, odst. 4, zákona č.300/2008 Sb. v platném znění). Zpráva bude označena jako doručená fikcí."
Re: Externí účetní a přehledy pro OSSZ
Těch 10 dní je jasných, ale proč klientovi odebírat další dobu tím, že bez jeho vědomí nahlédnu do jeho DS? Pokud nejsme v každodenním kontaktu, tak bych si toto netroufla. Některé lhůty jsou tak krátké, že i pár dní hraje významnou roli (u Policie už jsme zažili i lhůtu 3 dny na odvolání proti odložení našeho trestního oznámení).
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
20. 8. 2015 11:46
Dobrý den,
prosím Vás jak to děláte, vy zkušenější?
Mám klienta OSVČ, který má jednoho zaměstnance, tento zaměstnanec pobírá měsíční mzdu a tudíž se z jeho mzdy odvádí povinné odvody, ale i přehledy. Jak tyto přehledy posíláte?
1. na OSSZ
2. na ZP
3. na FÚ
Posíláte je papírově nebo elektronicky? a můžu já za klienta posílat tyto tiskopisy elektronicky? Jak?
Děkuji