Staré doklady - lze zaúčtovat?

  • (neregistrovaný)

    30. 8. 2015 17:44

    Dobrý den, prosím, společník s.r.o. přinesl faktury z roku 2009 až 2013 za práce - technické zhodnocení budovy v majetku s.r.o. Chce, abych je letos zaúčtovala na technické zhodnocení oproti závazku vůči společníkovi (platil je on). Prosím, lze tyto staré doklady zaúčtovat? Samozřejmě u dokladů straších 3 roky nelze uplatnit DPH. Moc děkuji za vaše názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 8. 2015 18:38

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      Takže společnost neprovedla inventarizaci a její účetnictví za roky 2009, 2010, 2011, 2012 a 2013 nemůže být tak považováno za správné.

      Dopustila se tak správního deliktu podle Zákona o účetnictví, za což jí hrozí pokuta do výše 3 % hodnoty aktiv celkem (brutto).

      Je s tímto jednatel společnosti, který odpovídá za správné vedení účetnictví, srozuměn a zaúčtování výše uvedených dokladů již odsouhlasil?

      K opravám chyb minulých období doporučuji nastudovat danou problematiku uceleně, včetně údajů které se k tomuto uvedenou v příloze v účetní závěrce, § 15a vyhlášky č. 500/2002 Sb. atd.
      Např. dobrý videoseminář i s podklady je na stránkách
      http://www.ucetni-portal.cz/chyby-minulych-let-18-V.html

    • 30. 8. 2015 20:01

      amicus (neregistrovaný)

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      Děkuji. Inventarizace se prováděli, ale jelikož společník o fakturách neinformoval, tak účetní nemohla o jejich existenci vědět. Faktury byly řádně společníkem uhrazeny, takže ani inventarizace neuhrazených faktur neproběhla. Čili doporučujete, aby se faktury do účetnictví nezaváděli? Jsem bezradná - společník tlačí z toho důvodu, aby se mu jeho investice vrátila. Děkuji.

    • 30. 8. 2015 20:44

      Eva M.

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      Účetní možná nemusela o fakturách vědět, ale snad věděla o těch stavebních pracech na firemním majetku?! Předpokládám, že nešlo za práce za "pár korun", když o to společník tak stojí. A jestliže šlo o nějaké větší = dražší záležitosti, tak se o tom ve firmě muselo vědět?!

    • 30. 8. 2015 20:44

      Eva M.

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      >>>>Dobrý den, prosím, společník s.r.o. přinesl faktury z
      >>>>roku 2009 až 2013 za práce - technické zhodnocení
      >>>>budovy v majetku s.r.o. Chce, abych je letos
      >>>>zaúčtovala na
      >>>>technické zhodnocení oproti závazku vůči společníkovi
      >>>>(platil je on). Prosím, lze tyto staré doklady
      >>>>zaúčtovat? Samozřejmě u dokladů straších 3 roky nelze
      >>>>uplatnit DPH. Moc děkuji za vaše názory.
      >>>
      >>>Takže společnost neprovedla inventarizaci a její
      >>>účetnictví za roky 2009, 2010, 2011, 2012 a 2013
      >>>nemůže být
      >>>tak považováno za správné.
      >>>
      >>>Dopustila se tak správního deliktu podle Zákona o
      >>>účetnictví, za což jí hrozí pokuta do výše 3 %
      >>>hodnoty
      >>>aktiv celkem (brutto).
      >>>
      >>>Je s tímto jednatel společnosti, který odpovídá za
      >>>správné vedení účetnictví, srozuměn a zaúčtování výše
      >>>uvedených dokladů již odsouhlasil?
      >>>
      >>>K opravám chyb minulých období doporučuji nastudovat
      >>>danou problematiku uceleně, včetně údajů které se k
      >>>tomuto uvedenou v příloze v účetní závěrce, § 15a
      >>>vyhlášky č. 500/2002 Sb. atd.
      >>>Např. dobrý videoseminář i s podklady je
      >>>na
      >>>stránkách
      >>>>
      >>>http://www.ucetni-portal.cz/chyby-minulych-let-18-V.html
      >>>
      >>Děkuji. Inventarizace se prováděli, ale jelikož
      >>společník o fakturách neinformoval, tak účetní nemohla
      >>o
      >>jejich existenci vědět. Faktury byly řádně
      >>společníkem
      >>uhrazeny, takže ani inventarizace neuhrazených faktur
      >>neproběhla. Čili doporučujete, aby se faktury do
      >>účetnictví nezaváděli? Jsem bezradná - společník tlačí
      >>z toho
      >>důvodu, aby se mu jeho investice vrátila. Děkuji.
      >
      >Účetní možná nemusela o fakturách vědět, ale snad
      >věděla o těch stavebních pracech na firemním majetku?!
      >Předpokládám, že nešlo za práce za "pár korun", když o to
      >společník tak stojí. A jestliže šlo o nějaké větší =
      >dražší záležitosti, tak se o tom ve firmě muselo
      >vědět?! Tím chci říct, že se účetní měla po těch fakturách shánět.

    • 30. 8. 2015 20:47

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      Faktury jsou vystaveny na s.r.o.? Jednatel o tom, že se provádí nějaké práce v rámci technického zhodnocení budovy, nevěděl?
      Pokud je společnost plátce DPH - byly práce fakturovány s PDP?

    • 31. 8. 2015 9:07

      amicus (neregistrovaný)

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      Ano, faktury byly vystaveny na s.r.o. Účetní je externí, takže o fyzickém stavu budovy nevěděla - nikdo jí to neoznámil. Tak nevím, co s tím.

    • 31. 8. 2015 9:23

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: Staré doklady - lze zaúčtovat?
      >>>>>roku 2009 až 2013 za práce - technické zhodnocení
      >>>>>budovy v majetku s.r.o. Chce, abych je letos
      >>>>>zaúčtovala na
      >>>>>technické zhodnocení oproti závazku vůči společníkovi
      >>>>>(platil je on). Prosím, lze tyto staré doklady
      >>>>>zaúčtovat? Samozřejmě u dokladů straších 3 roky nelze
      >>>>>uplatnit DPH. Moc děkuji za vaše názory.
      >>>>
      >>>>Takže společnost neprovedla inventarizaci a její
      >>>>účetnictví za roky 2009, 2010, 2011, 2012 a 2013
      >>>>nemůže být
      >>>>tak považováno za správné.
      >>>>
      >>>>Dopustila se tak správního deliktu podle Zákona o
      >>>>účetnictví, za což jí hrozí pokuta do výše 3 %
      >>>>hodnoty
      >>>>aktiv celkem (brutto).
      >>>>
      >>>>Je s tímto jednatel společnosti, který odpovídá za
      >>>>správné vedení účetnictví, srozuměn a zaúčtování výše
      >>>>uvedených dokladů již odsouhlasil?

      >>>Děkuji. Inventarizace se prováděli, ale jelikož
      >>>společník o fakturách neinformoval, tak účetní
      >>>nemohla
      >>>o
      >>>jejich existenci vědět. Faktury byly řádně
      >>>společníkem
      >>>uhrazeny, takže ani inventarizace neuhrazených faktur
      >>>neproběhla. Čili doporučujete, aby se faktury do
      >>>účetnictví nezaváděli? Jsem bezradná - společník
      >>>tlačí
      >>>z toho
      >>>důvodu, aby se mu jeho investice vrátila. Děkuji.
      >>
      >>Faktury jsou vystaveny na s.r.o.? Jednatel o tom, že
      >>se provádí nějaké práce v rámci technického
      >>zhodnocení
      >>budovy, nevěděl?
      >>Pokud je společnost plátce DPH - byly práce
      >>fakturovány s PDP?
      >Ano, faktury byly vystaveny na s.r.o. Účetní je
      >externí, takže o fyzickém stavu budovy nevěděla - nikdo jí
      >to neoznámil. Tak nevím, co s tím.

      Ptáte se jako jednatel nebo jako účetní dané společnosti?
      Práce byly provedeny, závazek vůči společníkovi - uznala ho společnost, nebo popřela? Třeba proto, že mohl být závazek již promlčen? Co ten přenos daňové povinnosti u stavebních prací?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).