Penzion - vedení evidence

  • (neregistrovaný)

    10. 9. 2015 15:12

    Prosím o pomoc. Začínám s podnikáním jako FO - budeme vést penzion (tj. ubytování, strava, hospoda, sklady...). Je lepší se stát plátcem DPH hned na začátku nebo je lepší se dobrovolně nestávat, pouze až překročíme limity? A jak je to s účetní evidencí penzionu, může mi někdo poradit, jakou kasu zvolit, jaké výstupy jsou potřeba pro účetnictví atd?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 9. 2015 15:18

      Jana N. (neregistrovaný)

      Re: Penzion - vedení evidence
      já bych doporučila si sehnat a platit vynikající účetní + daňového poradce

    • 10. 9. 2015 15:27

      t.r (neregistrovaný)

      Re: Penzion - vedení evidence
      Děkuji za radu, účetní určitě bude, nyní se ptám s předstihem informativně, jestli někdo nemá zkušenosti s vedením a na co si dát pozor.

    • 10. 9. 2015 16:26

      Libuše Vlasta (neregistrovaný)

      Re: Penzion - vedení evidence
      Budete hned na začátku pořizovat nějaký drahý majetek, u kterého by byla možnost provést odpočet DPH?
      Jako plátce DPH možná budete pro "neplátce DPH = obyčejné človíčky" dražší, než jako neplátce. Ale chtělo by to podrobnější propočet.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).