Re: Rozdělení zisku jen 1 společníkovi A
Myslím, že jste tu část s nerovnoměrným rozdělením zisku nepochopila správně.
V komentáři str. 41 je napsáno:
Dále se nelze odchýlit od zákonem upravených práv upravujících dobré mravy např. §161 odst. 1 ZOK
----
§ 161 Podíl na zisku
(1) Společníci se podílejí na zisku určeném valnou hromadou k rozdělení mezi společníky v poměru svých podílů, ledaže společenská smlouva určí jinak. Neurčí-li společenská smlouva nebo valná hromada jinak, vyplácí se podíl na zisku v penězích.
Tzn. nejprve je třeba změnit společenskou smlouvu tak, aby připouštěla situaci, že lze při souhlasu všech společníků rozdělit jinak.
Na str. 41 je i dobrá formulace, jak to může být ve společenské smlouvě ošetřeno.
Takže já to chápu tak, že pokud to připustí společenská smlouva lze, v opačném případě je to v rozporu a nesmí se.
Ale ještě jednou podotýkám, že nejsem odborník na obchodní právo.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 9. 2015 10:00
Dobrý den,
moc děkuji paní Alen1, jak jsme včera řešili rozdělení zisku (okopírovala jsem viz. níže), tak podle toho komentáře který jste našla by to tedy možné bylo, jestli jsem to správně pochopila. Nebude to už 6 měsíců od účetního období, takže udělám mimořádnou účetní závěrku, společníci si rozdělí zisk z nerozděleného zisku při mimořádné valné hromadě jen tomu jednomu společníkovi - odvedu daň atd...
Děkuji a přeji hezký den
>>>>>>Lze to prosím podle zákona vyplatit jen jednomu
>>>>>>společníkovi? Svolala bych mimořádnou valnou hromadu
>>>>>>a