Re: exekuce a záloha na mzdu
>Dobrý den, mám nový program na mzdy, doteď jsem
>vypočítávala výši exekuce "ručně", teď mi program umožňuje
>zadat data o exekuci a vypočte mi výši exekuce sama,
>ale u zaměstnance, kterému jsem v průběhu měsíce
>vyplatila zálohu, mi to nejde. Pokud má zaměstnanec exekuci
>na plat, nemůže se mu vyplácet záloha??
Ano, může se záloha vyplácet.
Vyplácím zálohy
>jen mimořádně 1000 - 2000 Kč, jak zaměstnanci
>potřebují. děkuji za odpovědi.
Je mi to divné, píše mi to, že ZÁLOHU V EXEKUČNÍM REŽIMU NELZE UPLATNIT. Když zálohu zruším, tak mi to vypočítá výši exekuce, tak nevím, poptám se asi "výrobce" programu. Moc Vám děkuji
Záleží na tom programu, třeba to u nich technicky nejde řešit jinak - nemají třeba údaj o té čisté mzdě včetně zálohy, těžko říct. Proto třeba to upozornění, že si máte v podstatě výši exekuce spočítat sama.
Jinak zálohy a exekuce jsou řešeny v §285 zákona č. 99/1963 Sb, Občanský soudní řád
Mluvila jsem s programátorem, a ten řekl, že zákon zakazuje vyplácení záloh lidem, kteří jsou v exekuci. Musím si pročíst zákon, ale myslím si, že záloha se může vyplácet do výše nezabavitelné částky, ale teď fakt nevím, musím se ponořit do zákona, ale každopádně děkuji za odpovědi
už jsem to našla:
§ 285
(1) Vyplácí-li plátce mzdy měsíční mzdu nadvakrát (jako zálohu a vyúčtování), může přiměřené srážky provést povinnému již ze zálohy. Výplatu srážek oprávněnému provede však vždy až po uplynutí příslušného měsíce.
(2) Je-li nařízení výkonu rozhodnutí doručeno plátci mzdy až po tom, kdy již byla část měsíční mzdy povinnému vyplacena, nepřihlíží se k provedené výplatě a srážky se provedou tak, jakoby povinný měl za celý měsíc právo jen na mzdu, která mu ještě vyplacena nebyla.
takže se záloha vyplácet může. Tak jsem nic nepokazila.
Přeji všem hezký den
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti