Re: rodičovský příspěvek a nemocenská
Nejsou ve hře další faktory - čerpání řádné dovolené, brzké ukončení rodičovské dovolené, předčasné ukončení rodičovské dovolené, ukončení PP,... ?
ano, dnes jsem vytelefonovala s jednatelem (jsem externí účetní, takže neděle neneděle, důležité věci se neokládají..) a zjistila jsem, že zam-kyně (rodinná příslušnice jednatele) vyčerpala rodičovský příspěvek a od 1.9. měla "nastoupit" do zaměstnání, místo toho má ale neschopenku (což je dobré vědět takhle pozadu, opravdu)... Takže to celé mění situaci... Na ZP ji nahlásím k 31.8. kódem "U", OSSZ neřeším a vyplatím ji 3 týdny náhrady mzdy. Náhradu mzdy provedu z pravděpodobného výdělku (12 měsíců dozadu je rodičovská dovolená)?
Ješt otázečka, tato pracovnice má u stejného zam-tele také DPP - pomocné účetní práce, které může vykonávat i z domu. Moje otázečka - může i nadále mít příjem z DPP, když na hlavním PP je nemocná?
Děkuji
děvčata, co řešíte účelové ukončení RD,to si přece ošetří patřičně antidatovanou žádostí. S tímhle přece sociálka, potažmo stát, musejí počítat, že když dají maminám možnost vybrat si RP za 2 roky, když jim dítě ve dvou letech nevezmou do školky, najdou si jiný způsob , jak přijít k penězům. Nedávno tady taky jedna mamina brečela - z čeho bude žít, když má vybraný RP a je těhotná...
ano, pravděpodobný
No však ano, si uvědomte, do 2 let bere vysoký RP, manžel na UP, takže najednou nemají žádný příjem a nárok na všechny sociální dávky. Na tři lidi je to docela slušné a pánovi se nevyplatí hledat práci, protože by dostal minimální mzdu a sebrali by mu dávky...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025