Ještě jednou KH

  • (neregistrovaný)

    6. 10. 2015 9:06

    Děkuji všem za páteční diskuzi na můj dotaz - KH - lhůty.
    Uvedli jste mnoho dalších informací, dost zásadních, jen se znovu dovolím zeptat - v souvislosti se lhůtou 5 dní od FU, kdy vyzve k opravě KH - odstranění pochybností - donutím všechny OSVČ-plátce zřídit DS, zpráva půjde k nim - tedy OSVČ se ozve, ale nápravu musím udělat já jako účetní a nebudu v těch 5 dnech přítomna. V tom případě ty DS pořád nic neřeší nebo stačí se jen ozvat? Taky trochu odpovědnosti na FO.. a nejen účetní. To mě dost děsí, co stím můžeme dělat... Děkuji za názor

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 10. 2015 9:41

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: ještě jednou KH
      No o tom to je, bohužel vy budete muset zvážit, že na sebe toto riziko za peníze, které Vám platí klient vezmete.
      O tom psal Pavel v diskuzi, že odpovědnost bude vysoká, sankce také a
      proto je třeba zvážit, zda chcete na sebe vzít toto riziko.

    • 6. 10. 2015 9:46

      jaru (neregistrovaný)

      Re: ještě jednou KH
      Takže chápu, že ozvat se do 5 dnů (ať klient z DS nebo já), pořád je ten termín včetny opravy, ne jen reakce. O to mi jde. Jinak z toho neutečem, to je mi jasný, protože náprava je na nás, jen ta lhůta... díky moc

    • 7. 10. 2015 16:20

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: ještě jednou KH
      >>No o tom to je, bohužel vy budete muset zvážit, že na
      >>sebe toto riziko za peníze, které Vám platí klient
      >>vezmete.
      >>O tom psal Pavel v diskuzi, že odpovědnost bude
      >>vysoká, sankce také a
      >>proto je třeba zvážit, zda chcete na sebe vzít toto
      >>riziko.

      >Takže chápu, že ozvat se do 5 dnů (ať klient z DS
      >nebo já), pořád je ten termín včetny opravy, ne jen
      >reakce. O to mi jde. Jinak z toho neutečem, to je mi jasný,
      >protože náprava je na nás, jen ta lhůta... díky moc

      Jaru,

      psal jsem také o tom, že KH je i příležitost jak si upravit smluvní vztahy s klientem, ať už co do termínů, odpovědnosti nebo co do výše odměny. Třeba klienty vystraší ta plánovaná informační kampaň. :-))

      K využití DS podotýkám, že když se jedná o menšího klienta, tak asi nebude problém s ním dohodnout, že po dobu Vaší nepřítomnosti nebude DS otevírat a máte hned 10+5 dní.

      Vím, že je to zoufale málo, protože v té době také musíte něco udělat, ale podle názorů vrchnosti všici kradnú. Předpokládám, že nemáte nic proti boji s daňovými úniky.

      Možná by šlo často využít tlačítko na formuláři "Rychlá odpověď na výzvu" a pak by muselo následovat nějaké řízení od FÚ už se standardními lhůtami.

      Netuším, jak budou nové nástroje na šmírování poplatníků zneužívány. Prý se to dělá kvůli kolotočům a tam snad nespadáte. :-))

      Když k tomu přidám připravovanou evidenci tržeb a úvahy o tom, že nadměrné odpočty by se vracely za 2 či 3 měsíce. No, nebudu strašit. Třeba to vyřeší invaze imigrantů a diskutované problémy s KH nám budou připadat malicherné.

      Hezký den!

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).