Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
Jano, neřešila jste to tu docela nedávno ohledně nezaplacení 1. faktury?
Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
Alen, je to potvrzení objednávky, ne přímo kupní smlouva, ale myslím, že to má stejné náležitosti a asi stejnou váhu. Je tam samozřejmě napsán termín, ten už ale uběhl tím, že se vleklo to zaplacení faktury. Ale bojím se, že pokud jsme neodstoupili od smlouvy v době, kdy bylo vymáhání, tak že už je zase asi smlouva platná. Byli sice porušeny podmínky, ale bylo, byť pozdě, zaplaceno a vše "z jejich strany" splněno. Zdá se mi to postavené na hlavu, a potřebovala bych poradit, co s tím. jinak už s nimi nikdy nic víc.
Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
S tím Vám nepomůžu, nejsem odborník na tyto věci, záleží na tom, co přesně objednávka a její akceptace obsahuje, budete muset zřejmě kontaktovat Vašeho právníka, aby se na to podíval a rozhodl, zda můžete požadovat zálohu. A také, za jakých podmínek máte dodat zboží.
Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
Alen, ten mě právě trochu vyděsil, že smlouva trvá, když nebyla zrušená. Je to ale padlé na hlavu, je jasné, že to udělají znovu. Jsou to šmejdi. Asi byla chyba, že jsme neodstoupili, ale domnívali jsme se, že máme právo podmínku platby změnit, když byla porušená.
Ach jo.
Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
Smlouva není interpretovaná špatně, předpokládám, že je jasné, že v případě, že někdo neplatí, nechá to dojít až k podání žaloby, pak milostivě zaplatí, tak pak už musí nést následky. Proč to má odnést ten druhý, ten poctivý. Nemohu se smířit s pocitem, že to řeky budu muset vstoupit ještě jednou, to přece není možné. Ve smlouvě jsme nikdy nikomu nepsali a ani nemuseli, a ani my jsme nikdy takovou nedostali, že co bude v případě nezaplacení nebo tak něco. Jen že budou účtovány úroky, nic jiného.
Re: odběratel požaduje dodržení smlouvy
>>>>>>Nemám. Ale oni také nemají, že jim mám dodávat dál na
>>>>>>dluh .....
>>>>>já bych to asi riskla a trvala na zaplacení předem.
>>>>>Vy
>>>>>jste šéf, musíte rozhodnout nebo je to na vašem
>>>>>šéfovi?
>>>>
>>>>Zeptám se jinak, kdo zaplatí společnosti škodu, která
>>>>vznikne na základě chybně interpretované smlouvy v
>>>>případě prohlrané soudní pře?
>>>>Vy, Váš šéf, firemní právník? Právník vlasně ne,
>>>>protože ten má jiný názor, než Vy.
>>>
>>>Smlouva není interpretovaná špatně, předpokládám, že
>>>je jasné, že v případě, že někdo neplatí, nechá to
>>>dojít až k podání žaloby, pak milostivě zaplatí, tak
>>>pak
>>>už musí nést následky. Proč to má odnést ten druhý,
>>>ten
>>>poctivý. Nemohu se smířit s pocitem, že to řeky budu
>>>muset vstoupit ještě jednou, to přece není možné. Ve
>>>smlouvě jsme nikdy nikomu nepsali a ani nemuseli, a
>>>ani
>>>my jsme nikdy takovou nedostali, že co bude v případě
>>>nezaplacení nebo tak něco. Jen že budou účtovány
>>>úroky, nic jiného.
>>A ještě doplním, hanbou bych se propadla, kdybych na
>>jejich místě žádala znovu dodání na fakturu.
>
>Když nevěříte svému právníkovi, zajděte za si jiným.
>
>Vy byste se třeba hambou propadla, ale Váš odběratel
>jen vyžaduje plnění toho, co jste mu sami podepsali.
To se mi snad jenom zdá. My jsme nepodepsali, že když se bude nemravně chovat, že se nic nebude dít. My jsme slíbili a podepsali, dodat, on slíbil a podepsal zaplatit. Chápete vůbec co se stalo ?
A právníkovi věřím, jen jsem se zde ptala, zda má někdo podobné zkušenosti.
>
Re: odběratel požaduje dodržení smlouvy
Jano, oboustranně jste podepsali objednávku.
Už kdysi dávno, při nějakém školení, nám bylo řečeno, že smlouvy mezi subjekty se nedělají pro tu situaci, když vše funguje, ale pro situaci kdy nic nefunguje.
Proto je ve smluvních vztazích dána poměrně velká volnost, co si strany v zákonných mezích ujednají.
Jen, bohužel pro Vás, je to velmi drahé poučení o tom, že je třeba do smluv dávat pojistky (smluvní ujednání), které takové situace ošetří.
Můj návrh je, abyste ten čas, který tomu teď věnujete, věnovala sezení s právníkem, jak podobným situacím smluvně předcházet.
Re: odběratel požaduje dodržení smlouvy
Alen, to samozřejmě dělám. Jak říkám, chtěla jsem vědět, jestli někdo něco podobného zažil. A jak to vyřešil. To je celé.
Termín už je stejně jiný, protže tím, že dlužili už je dávno po podepsaném termínu. Tak mi přijde divné, že teď je pořád platná a měli bychom ji dodržet podle přání zákazníka. No asi to tak je, jen se nad tím "svinstvem" přece mohu pozastavit. Prostě se s tímto nemohu smířit, to je celé.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
9. 10. 2015 8:28
Dobrý den,
příjde Vám normální tato situace ?
Zákazník objednal větší množství zboží, v částečných odběrech, u první
dodávky se spolupráce zasekla a dlužil za cca 400 tis. Kč. Už to bylo před podáním žaloby a nakonec zaplatil. Chce další zboží za cca 300 tis. Kč dodat, ale neakceptuje na zálohovou fakturu. To on odmítá a trvá na platbě na fakturu.
A prý musíme dodržet původní dohodu a smlouvu, tedy na fakturu.
Už se Vám někdy něco podobného stalo ? Máte někdo zkušenost ?
Umíte někdo poradit, jak se zachovat ? Samozřejmě už nechceme riskovat stejný scénař jako u předchozí dodávky.
Poradí někdo ?
Děkuji
Jana