Re: Zkušenost - nezaplacení faktury včas
Jano, neřešila jste to tu docela nedávno ohledně nezaplacení 1. faktury?
Alen, je to potvrzení objednávky, ne přímo kupní smlouva, ale myslím, že to má stejné náležitosti a asi stejnou váhu. Je tam samozřejmě napsán termín, ten už ale uběhl tím, že se vleklo to zaplacení faktury. Ale bojím se, že pokud jsme neodstoupili od smlouvy v době, kdy bylo vymáhání, tak že už je zase asi smlouva platná. Byli sice porušeny podmínky, ale bylo, byť pozdě, zaplaceno a vše "z jejich strany" splněno. Zdá se mi to postavené na hlavu, a potřebovala bych poradit, co s tím. jinak už s nimi nikdy nic víc.
S tím Vám nepomůžu, nejsem odborník na tyto věci, záleží na tom, co přesně objednávka a její akceptace obsahuje, budete muset zřejmě kontaktovat Vašeho právníka, aby se na to podíval a rozhodl, zda můžete požadovat zálohu. A také, za jakých podmínek máte dodat zboží.
Alen, ten mě právě trochu vyděsil, že smlouva trvá, když nebyla zrušená. Je to ale padlé na hlavu, je jasné, že to udělají znovu. Jsou to šmejdi. Asi byla chyba, že jsme neodstoupili, ale domnívali jsme se, že máme právo podmínku platby změnit, když byla porušená.
Ach jo.
Smlouva není interpretovaná špatně, předpokládám, že je jasné, že v případě, že někdo neplatí, nechá to dojít až k podání žaloby, pak milostivě zaplatí, tak pak už musí nést následky. Proč to má odnést ten druhý, ten poctivý. Nemohu se smířit s pocitem, že to řeky budu muset vstoupit ještě jednou, to přece není možné. Ve smlouvě jsme nikdy nikomu nepsali a ani nemuseli, a ani my jsme nikdy takovou nedostali, že co bude v případě nezaplacení nebo tak něco. Jen že budou účtovány úroky, nic jiného.
Re: odběratel požaduje dodržení smlouvy
>>>>>>Nemám. Ale oni také nemají, že jim mám dodávat dál na
>>>>>>dluh .....
>>>>>já bych to asi riskla a trvala na zaplacení předem.
>>>>>Vy
>>>>>jste šéf, musíte rozhodnout nebo je to na vašem
>>>>>šéfovi?
>>>>
>>>>Zeptám se jinak, kdo zaplatí společnosti škodu, která