Re: skartace účetních dokladů
Je to složitější. Dokážete si představit, že skartujete kupní smlouvu k nemovitosti?
Re: skartace účetních dokladů
skartujete a záhy zjistíte, že něco z toho potřebujete :-) jsem zastánce neskartace, neb v letech se vše hodně prolíná - viz kupní smlouva k nemovitosti jak výše někdo zmínil, nebo faktura za nákup stroje, který v dalších letech odepisujete a v dalších si nárokujete náklady na opravu a údržbu. Zrovna nyní kolegyně dohledává doklady k zaměstnanci z roku 1995-příští rok by již nedohledala a byl by problém
.
Re: skartace účetních dokladů
Co se týká dokladů za majetek, tak u nemovitostí samozřejmě stále
nechat, u movitých věcí jsem to dělala tak, že jsem si smlouvu i fakturu ofotila a měla v agendě majetku po celou dobu odepisování.
Ale dokonce jsem slyšela názor, že FÚ v tomto případě neuznává kopie a chce originály - tedy u majetku nechat originály faktur a v šanonu přijatých faktur kopie. To jen tak mimochodem - je to teda pakárna ...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
26. 10. 2015 10:52
Dobrý den, v historii zde jsem se dočetla, že mzdy je třeba uchovávat 30let a účetní doklady po dobu 5 let. Je to tak? Chceme provést skartaci starých let, tak ať neuděláme nějakou chybu. Je třeba provést o skartaci nějaký záznam? Jedná se o FO vedoucí účetnictví, plátce DPH, zaměstnavatele, v min.letech byla ztráta a nejspíš budeme muset jít do konkursu. Za rady předem děkuji.