Oběh účetních dokladů

  • (neregistrovaný)

    5. 11. 2015 9:02

    Prosím o Vaše názory. Stále řeším tvorbu směrnice oběh účetních dokladů. U nás ve firmě se setkávám s velkým odporem cokoliv podepisovat a tak zkoumám reálné možnosti jak to udělat. Opravdu stačí FU když jednou měsíčně podepíše jednatel nějaký souhrn? U nás kontrola nebyla tak nevím. A je lepší třeba vyjet pokladní knihu nebo můžu vytisknout papír s hlavičkou firmy a napsat doklad 1-50 a podpis můj a jednatele. A toto mám dělat u pokladních dokladů, faktur přijatých i vydaných? Dále jsem se chtěla zeptat zda u Vás podepisujete příkazy k úhradě, také mám velký problém, kolega mě jen odškrtá v saldu faktury na základě toho já vystavím příkaz a když mu ho nesu k podpisu tak je dost nepříjemný a pokaždé k tomu má průpovídky. Omlouvám se za tolik otázek. Ještě poprosím když mě přinesou dělníci cesťák necháváte si podepsat i výdajový podkladní doklad, který vyplivne program nebo stačí napsat viz. CP? A ještě poslední otázka uvádí se, že raději na doklady nic moc nepsat, tak k podkladním dokladům tisknu doklad z programu kde je vše včetně zaúčtování a k fakturám přijatým máme likvidační list co vyplivne program a na doklady píšu jen číslo v programu ale nevím jak s vystavenými fakturami. Moc prosím o Vaše názory a rady jestli tak dělám správně či jak děláte vy. Moc děkuji bojím se aby jsme FU zbytečně nedráždily a nemám s nimi ještě zkušenost takže nevím. MOOOC Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 11. 2015 9:42

      poradte (neregistrovaný)

      Re: Oběh účetních dokladů
      Pokladní doklady podepisuji jen já a nikdo jiný. K vydaným fakturám tisknu vždycky jen košilka se zaúčtováním, kterou přiložím a také podepíšu jen já, že odpovídám za správnost zaúčtování. Co se týče podepisování příkazů, tak jsem vždycky měla už každou fakturu podepsanou, že je naše a že může být proplacena. Termíny si vždycky hlídám sama. Příkazy k úhradě mi taky nikdo nepodepisoval.

    • 5. 11. 2015 9:52

      KL88 (neregistrovaný)

      Re: Oběh účetních dokladů
      Děkuji moc za odpověď. Také mám likvidační list na faktuře přijaté potvrzený pracovníkem firmy. Ale ohledně toho podpisu já za zaúčtování nezodpovídám vše je u nás na triko jednatele. Neboť v účtárně není vše dostupné, já nemám přístup k objednávkám a ke smlouvám mám k dispozici jen konečné doklady a musí mě stačit co z nich vyčtu nebo co mi sdělí kolegové ale nemám nic podložené. Už to je asi ze základu špatně že?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).