Účtování realitní kanceláře

  • (neregistrovaný)

    6. 11. 2015 13:44

    Dobrý den. měla bych jeden dotaz ohledně firmy, kterou účtujeme. Začaly jsme nyní účtovat realitní kancelář, která se od října stala plátcem DPH. Potřebovala bych se ujistit ve dvou věcech. Oni při podpisu kupní smlouvy vystavují fakturu, ve které je rozepsaná provize a pak další náklady, které s tím souvisejí, takže je tam např. provize 10.000, kolek 2.000, právní služby 4.000,- a podobně. Je možné fakturu takto vystavit, když ještě nemají fakturu za kolky a právní služby? Jde mi hlavně o to, že na vystavené faktuře budou mít kolky za 0% DPH např. už 6.11.2015, ale přijatou fakturu za kolky mají až třeba 20.11.2015. Nebo by správně měli vystavit třeba zálohovou fakturu a až toho 20.11.2015 vystavit vyúčtovací fakturu. A druhá věc je, že se stali plátci DPH 7.10.2015, vystavili fakturu 1.10.2015 kdy ještě nebyli plátci DPH, tedy faktura byla bez DPH (na faktuře bylo uvedeno právní služby, znalecký posudek atd.), přijaté faktury za tyto služby měli až po 7.10.2015. Mohou si z toho nárokovat DPH? Děkuji velmi za odpověď

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).