Mateřská a odměny

• (neregistrovaný)

11. 11. 2015 7:26

Dobrý den, moc moc prosím o radu ohledně mateřské. Jsem 2 měsíce na nemocenské. Jsme těhotná, pracuji jako zdravotní sestra a tak budu nejspíš doma až do porodu. Nástup na mateřskou mám v 4/2016. Včera mi volala mzdová účetní, že by mi vyplatila ke konci roku odměny ve výši 5500,- Kč, jestli je vůbec chci, že mi to sníží výši mateřské. Jinak mám asi 20000,- hrubého. Můžete mi prosím poradit, co je teda lepší, jestli si nechat vyplatit odměny nebo ne? Opravdu to tolik ovlivní výši mateřské? Děkuji moc za rady :) Katka.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 11. 2015 15:50

RenataH (neregistrovaný)

Re: mateřská a odměny
      ano,ovlivní, protože měsíc, v němž vám vyplatí odměnu, nebude ve vyloučených dobách. Já bych doporučovala domluvit se s vedením firmy a požádat je o výplatu takové odměny až v dubnu

• 11. 11. 2015 15:58

JiřinaH. (neregistrovaný)

Měsíc,kdy bude v době PN vyplacena odměna nebude vyloučen , to zn. bude veden jako odpracovaný s výdělkem místo 20 tis. tak 5500.
      Rozdíl to je docela znatelný.Když to hooodně :-) zjednoduším, při stále stejné mzdě byste si za rok vydělala 240 tis. : 365 dny=657,50/den.
      Za 11 měs. při 20 tis. =220 tis. +5500= 225 tis. : 365=616,43
      Sice se tento denní průměr ještě redukuje a ani neberu v úvahu trvání PN, jen pro názornost, abyste viděla ten rozdíl na den, ani se mi to nechce počítat, myslím, že to takhle pochopíte, i když reálná částka bude nižší o tzv.redukci a podle skut.odprac. doby. PPM je pak placena 180 kalen.dnů.
      Na odměnu však máte právo.Zkuste ,zda by šlo uzavřít nějakou jednorázovou DPP na jinou činnost než máte v pr.pom.a tam by Vám tuto částku vyplatit mohli. Byla byste ještě zvýhodněná (bez pojištění). Kdyby jim to vadilo, tak ať odměnu rovnou sníží o toto pojistné.

• 11. 11. 2015 17:12

Katka* (neregistrovaný)