KH-uvažuji správně ?

  • (neregistrovaný)

    25. 11. 2015 6:23

    Dobrý den,
    klient (eshop) kvartální DPH vše prodej do 10tis Kč. Domnívám se správně, že CML by výzvu měl odesílat jen aktuálně za podaný kvartál - klient nebude mít žádné faktury vydané nad 10tis Kč, rozdíly by tedy mohly vzniknout jen z nárokování.
    Přemýšlím jak dlouho a hlavně kde vzít další místo na uložení dokladů klienta - nyní jsem vždy po zpracování závěrky komplet vše předala klientům.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 11. 2015 7:19

      Pavel Jirsa (neregistrovaný)

      Re: KH-termín zaslání výzvy
      Akras,

      nechci strašit, ale pokud někdo uvede, že si uplatňuje na vstupu DPH a omylem uvede DIČ Vašeho klienta jako "dodavatele", tak dostanete výzvu kdykoliv (po dobu, co bude klient podnikat), nikoliv jen za Q. Že se jedná o omyl se zjistí až na základě výzvy. I když se bude jednat o omyl u "odběratele", tak pokud neodpovíte do 5 dnů, tak dostanete pokutu bez možnosti pardonu.

      Pokuty jsou nastaveny tak, že to budí dojem, že smyslem KH je výběr pokut.

      Doufejme, že omyl v DIČ nebude častý.

      Ale pokud si budete jistá, že se jedná o omyl, tak se může použít "rychlá odpověď", že trváte na původním podání a FÚ musí zahájit POP nebo DK. Takže s ohledem na Vaši situaci bych i nadále podklady po Q předával klientovi. Jen klienta naučte "rychlou odpověď".

      Předpokládám, že klient je FO, nikoliv PO, která KH bude podávat měsíčně.

      Hezký den!

    • 25. 11. 2015 7:22

      akras (neregistrovaný)

      Re: KH-termín zaslání výzvy
      Děkuji Pavle za reakci, ano klient je FO. Z KH mám více než těžkou hlavu :-(

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).