Zbozi z eshopu - zavada, vratit do 14?

  • (neregistrovaný)

    30. 12. 2015 13:15

    Dobry den, koupil jsem na eshopu součástku na RC model.
    Tyden jsem ji pouzival, korektne podle specifikace. Po tydnu se spalila, i když ma mit podle specifikace ochranu proti přehřátí. Nyní je nefunkcni.
    Lze v tomto pripade vrátit zboží do 14 dnu, nebo uz jej mohu pouze reklamovat?
    Na eshopu pisou, ze zboží lze dle zákona č. 367/2000 vrátit pouze pokud nejevi znamky pouzivani a jen osobne.
    Jenze pokud se nepletu, tak tento zákon je z roku 2000 a jiz byl nahrazen zákonem č. 89/2012 Sb., který uvadi:
    Hlava pátá: Spotřebitelské smlouvy, § 53,
    odstavec 7: Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění.
    odstavec 10: Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.
    Nic o tom v jakem stavu ma zboží byt a jak ma byt doruceno se tam neuvadi.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 12. 2015 23:35

      buřt (neregistrovaný)

      Re: zbozi z eshopu - zavada, vratit do 1
      Do 14 dnů lze vrátit zboží bez udaní důvodu , nepoužité .
      Pokud se přesto rozhodnete zboží vrátit,a vezme vám ho eshop zpět
      má právo si odečíst si náklady s uvedením do původního stavu .
      Vy jste výrobek rozbil - přehřál (jistě neumyslně) proto je potřeba výrobek reklamovat, prodejce je povinen přijmout reklamaci.
      Pokud jí neuzná ,máte právo si najmout soudního znalce v oboru .Pokud znalec uzná že jste dodržel záruční a vadu nezavinil podmínky musí vám prodejce proplatit i náklady za znalce.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).