Re: Zšební doba u dodatku ke smlouvě
Četla jsem názory různých právníků na tento problém, ale rozcházejí se. Pokud bude vykonávat stejnou činnost, pak bych osobně zkušební dobu již nesjednávala.
Já jsem tedy jiného názoru, dle mne pracovní poměr řádně skončil uplynutím sjednané doby, pokud dnes není pracovník v práci, pokud je a pracuje s vědomím zaměstnavatele, nemusíte dělat nic, jeho pracovní poměr se automaticky , dle zákona, změnil na pracovní poměr na dobu určitou. A zaměstnanec by musel být úplný blbec, pokud by vám podepisoval něco jiného.
Jo, a ještě tam mám chybu - na dobu neurčitou, samozřejmě.
Běžná praxe možná, ale ne v případě, že zaměstnanec z toho může získat PP na dobu neurčitou. A nevím jak u vás, ale u nás by nikdo takto zpětně nic nepodepsal. Zaměstnanci znají svá práva rozhodně víc, než své povinnosti.
Té chyby jsem si ani nevšimla, četla jsem "neurčitou". Jinak k tomu, že by nikdo takto zpětně nic nepodepsal - jak kde, někde si nedovolí. A třeba v práci ještě není, třeba čekají, že přijde na odpolední. A pokud v práci je, musel by pracovat s vědomím zaměstnavatele, aby se poměr změnil na dobu neurčitou.
To ano, to jsem i psala a myslím, pokud pracuje a přijdou za ním se smlouvou, tak je jasné, že pracuje s vědomím zaměstnavatele, jinak by mu donesli nanejvýš zápočťák. Takže jemu stačí říct, že nemusí nic podepisovat, má už PP na dobu neurčitou. On totiž ani nemá moc co ztratit, pokud by mu dali zas jen dobu určitou , nevíme jak dlouho, tak doba neurčitá , případná výpověď , výpovědní doba, odstupné . No , vždy to záleží na jednotlivcích. My asi máme jiné složení zaměstnanců, ti si hned stěžují na všech možných inspektorátech a jediné, co jsou schopni podepsat zpětně je nový platový výměr, kde se zvyšuje plat.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené