Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
4. 1. 2016 15:29
Klient je FO, vede účetnictví. Provádí rozsáhlou několikaletou rekonstrukci nemovitosti, kterou má ve svém OM. Větší stavební práce řeší dodavatelsky, tam není problém. Spoustu drobností ale udělá sám, s kamarády a nebo to udělá některý ze zaměstnanců. Např. plot, výkopové práce, stavba krbu, rozvody elektriky, vody apod. Klient je stavební firma, má spoustu materiálu, který zbyl z nějaké zakázky, tak ho prostě použije, ale na skladě účtován není. Spoustu materiálu také koupil s tou nemovitostí.
Nějak nevím, za jaký konec to vzít. Jak se řeší, když materiál je získán "zdarma", ale jeho použití nemovitost zhodnocuje? Jak se řeší, když se materiál dá do účetnictví, ale práce provede klient osobně s kamarády? Pokud nejde o TZ a práce provedou zaměstnanci, tak je v pořádku mít v nákladech materiál a mzdy a víc nic neřešit?
Velmi děkuji za každý názor.