Re: Hloupý, ale podstatný dotaz k DP FO
Sečtete příjem z § 6 a rozdíl příjmů a výdajů ( ev.po snížení příjmů v %) do jednoho základu daně. Pak použijete odpočitatelné položky, máte-li je , pak spočítáte výši daně. Na výši daně použijete slevy ( na poplatníka, ev. na manželku, ev. na invaliditu ev. na děti).
Děkuji.
Musíte brát v potaz, že nejsem účetní. Jde mi o to, že jsem fakturoval 60-tis 6 měsíců druhých 6 měsíců jsem byl zaměstnán za 60-tis brutto. Můj dotaz zní. Je moje hlavní činnost podnikání nebo HPP pro DP???
Prosím blbuvzdorně.
Díky.
Hlavní a vedlejší by se řešilo, kdyby běžely tyto činnosti současně
(pokud nedošlo opět k nějakým změnám, což doufám,že ne). Jelikož šly postupně za sebou, jak píšete, posuzuje seˇVaše podnikání za činnost hlavní v době,kdy jste podnikal . Pokud byste však v té době student, důchodce,žena ( nebo muž) na rodičovském příspěvku( státní pojištěnec), byl byste pro ZP považován za OSVČ vedlejší,která sice musí platit ZP , ale nemusí platit zálohy. U SP je totéž ale je tam roční limit daň.základu od kterého je povinnost platit SP a poté i zálohy i u OSVČ vedlejší.
Musela jsem to takto podrobněji, protože jste podrobnosti neuvedl.
Do § 7 (podnikání ) opíšete z přílohy DP rozdíl mezi příjmy a výdaji nebo na příjmy dáte výdaje v %. Ostatní jsem Vám již napsala v první odpo.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
6. 1. 2016 14:55
Dobrý den,