Nevznikl poj.vztah a nemoc

• (neregistrovaný)

8. 1. 2016 15:56

Prosím o rychlou konzultaci. Mám tu takový případ: žena ukončila pracovní poměr ve firmě A 30.11. Pracovní smlouvu u firmy B má od 1.12. na dobu určitou na pár měsíců. 1.a 2.12. měla dovolenou (normálně je celoroční nárok 5 týdnů) od 3.12. má neschopenku dosud a bude ji mít prý dlouho - asi už vůbec nenastoupí. Jenže protože u firmy B neodpracovala v prosinci 21 směn, nevznikl jí nárok na dovolenou a z těch dvou dní dovolené je neplacené volno. Čili pracovní poměr má od 1.12. ale pojistný vztah nevznikl a u firmy B na náhradu mzdy ani na nemocenské dávky od OSSZ na základě pravděpodobného výdělku u firmy B není nárok. Jsem účetní ve firmě B. Ona na OSSZ ani na ZP ještě přihlášena není - a ani nemůže být - pojistný vztah nevznikl. Jaký by byl váš postup? Navrhovala jsem ji vůbec jako zaměstnance nevést a aby neschopenku uplatnila u firmy A jako nemoc v ochranné lhůtě. Prvních 14 dní zaplacených nedostane, ale pak od OSSZ ano. Protože jestliže já ji zavedu od 1.12., tak jí tu absenci musím něčím omlouvat. Když jí dám 1.a 2. nepl. volno a pak ji povedu na nemoci (bez platby náhrady), tak vlastně po celou nemoc nedostane vůbec nic, protože už tu neschopenku nebude moci uplatnit u firmy A. Potvrďte mi také, prosím, že když člověk po skončení poměru nastoupí někam jinam, kde mu ale ještě nevznikl pojistný vztah a poté onemocní, nemůže tu nemoc uplatnit u předešlé firmy jako nemoc v ochranné lhůtě. Pouze pokud nenastoupí k jinému zaměstnavateli a onemocní do 7 dnů od skončení, tak může. Je to tak? Nebo může ji takto u minulého uplatnit, když u nového ještě nevznikl pojistný vztah? Ale zase - jak bych ji vedla?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 1. 2016 17:01

JiřinaH. (neregistrovaný)

Re: Nevznikl poj.vztah a nemoc
      týdnů) od 3.12. má neschopenku dosud a bude
      >ji mít prý dlouho - asi už vůbec nenastoupí. Jenže
      >protože u firmy B neodpracovala v prosinci 21 směn,