Inventarizace

  • (neregistrovaný)

    12. 1. 2016 7:52

    Vážení, žádám o radu. pracuji ve firmě s.r.o.,která funguje tři roky. /Učetní firma jim dělá veškerou agendu ohledně účetnictví. Potřebuji vědět, zda firma na konci roku musí ze zákona dělat i fyzickou inventuru majetku v kancelářích. Bylo mi naznačeno, že ne, jelikož nebudou popisovat štítkem nábytek, není ani na to čas a že stačí, co dělá účetní, jelikož tyhle inventury se dělají jen ve státních podnicích.Já mám na věc jiný názor a nevím, jak se k tomu postavit. Děkuji za radu Palko.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 1. 2016 10:40

      horax

      Re: inventarizace
      Účetní jednotka je povinna provádět inventarizaci veškerého majetku a závazků (§29 zákona o účetnictví). Bez toho není brána účetní závěrka jako hodnověrná. U neauditované organizace jsem se ještě nesetkal s kontrolou která by to požadovala, ale tak to má správně být.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).