Sleva na dítě -zkrácený úvazek

• (neregistrovaný)

13. 1. 2016 16:10

Prosím o radu. Jsem začátečník. Máme zaměstnance na zkrácený úvazek a je zároveň poživatelem inval.důchodu. Tudíž na rok 2015 je pro něj min.mzda 8000Kč.Při polovičním úvazku 4000kč nebo 48,10kč.Jde mi o to, zaměstnanec podepsal "růžový papír" -uplatňuje si slevu na poplatníka a slevu na dítě. Zaměstnanec byl v průběhu roku často nemocen.Měsíčně, když nemarodil, tak se mu vyplácel bonus na dítě a nyní mi program při uzavření 12/2015 napsal , že zaměstnanec ztrácí slevu na dítě. Moc nerozumím tomu, jak teď postupovat. Roční zúčtování daně děláme zaměstnanci my.Roční příjem pro přiznání daňového bonusu musí být v jeho případě (invalida) 55.200Kč nebo se to počítá pro invalidu 48.000Kč (6x8000kč).Nicméně pokud by jeho roční příjem za rok 2015 byl nižší než obě možné varianty a v průběhu roku mu byly v určitých měsících vyplaceny bonusy na dítě jelikož měl mzdu vyšší než pol.minimální. Tak jak mám teď dál postupovat? Mockrát děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 1. 2016 19:10

xJ (neregistrovaný)

Re: Sleva na dítě -zkrácený úvazek
      Pokud během roku 2015 byla v některých měsících splněna podmínka poloviny minimální mzdy, tedy 4500,- Kč, byl nárok na bonusy a takto vyplacené bonusy jsou v pořádku. Nevím, proč program píše, že ztrácí slevu na dítě. Na zvýhodnění na dítě je nárok bez ohledu na výši příjmu, jenom na bonus má nárok, pokud je polovina minimální mzdy. pro rok 2016 se tato částka zvyšuje.

• 13. 1. 2016 19:20

jjj1 (neregistrovaný)

Mockrát děkuji.A jak mám teď postupovat v ročním zúčtování.zaměstnanec nemá žádné jiné příjmy,ani hypotéku ani životní pojištění.tak mi vyjde u RZ ze jsme mu bonusech vyplatili více než měli být a tak by to měl vrátit.předpokládám ze ne.a nebo raději v tomto případě RZ nedělat po domluvě se zaměstnancem.Děkuji za odpověď.

• 13. 1. 2016 19:47

Libuše Vlasta (neregistrovaný)