Evidence vydaných obědů

  • (neregistrovaný)

    15. 1. 2016 11:21

    Dobrý den, naše firma začala odebírat obědy pro zaměstnance - zašlou nám jídelní lístek a kdo chce, tak si vybere, obědy dovezou přímo k nám do práce v ešusech. Nechci mít následně problémy s FÚ, tak se chci zeptat, jestli stačí, když mám na každý měsíc seznam zaměstnanců, u každého počet odebraných obědů za danou cenu a u toho podpis, že počet souhlasí a obědy byly zaměstnancem uhrazené. V pokladně účtuji jedním dokladem k 30. v měsíci úhradu celé částky připadající na zaměstnance a k tomu připojím tento seznam. Je to tak správně?
    Děkuji všem za rady.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 1. 2016 15:50

      Božena (neregistrovaný)

      Re: Evidence vydaných obědů
      Daňově uznatelným nákladem u zaměstnavatele je náklad vynaložený na provoz vlastního stravovacího zařízení, kromě hodnoty potravin, nebo příspěvky na stravování zajišťované prostřednictvím jiných subjektů a poskytované až do výše 55 % ceny jednoho jídla za jednu směnu, maximálně však do výše 70 % stravného vymezeného pro zaměstnance při trvání pracovní cesty 5 až 12 hodin.
      Dejte si pozor na účtování, kolik dáváte do Nákladů. Pokud jim to chcete platit celé ošetřete si to vnitropodnikovou směrnicí, že jim budete hradit celý oběd např. z nerozděleného zisku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).