Faktura+ODD=nedošlo k plnění

  • (neregistrovaný)

    20. 1. 2016 14:43

    Dobrý den, objednali jsme si zboží u dodavatele, od kterého nakupujeme nepravidelně.
    Minulý týden 14.1. nám došla emailem od dodavatel faktura na zboží, ale bohužel zboží k nám vůbec nedorazilo, dodavatel ho zapomněl dát přepravci. My jsme zboží urgovali, ale nakonec jsme objednávku zrušili a zboží odebrali jinde.
    Nyní 18.1. mi došel na email opravný daňový doklad, který chce dodavatel od nás potvrdit.
    My fakturu v účtu nemáme, neboť zboží k nám nedošlo ani nedojde.
    Volala jsem jim ať si fakturu u sebe vystornují, že fakturu u nás neevidujeme a také že jim nepotvrdíme ODD.
    Pokud nedošlo k doručení zboží, nemusíme jejich fakturu zaevidovat a také zaevidovat jejich ODD. Jejich paní účetní se odvolává na kontrolní hlášení, že již nejdou dělat storna faktur.
    Děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 1. 2016 15:34

      Daniela K. (neregistrovaný)

      Re: Faktura+ODD=nedošlo k plnění
      Pravdu máte vy. Vy ani nejste oprávněni jim ODD potvrzovat, protože dodavatel vám nedodal žádné zboží = nedošlo k plnění.
      U dodavatele je to věc správného zadání této FV a ODD do jejich sw a s ohledem na to, že Přiznání k DPH ani KH za 1/2016 se ještě nepodávalo, lze to u dodavatele bezproblémově vyřešit.

    • 20. 1. 2016 16:04

      mája (neregistrovaný)

      Děkuji
      >>Dobrý den, objednali jsme si zboží u dodavatele, od
      >>kterého nakupujeme nepravidelně.
      >>Minulý týden 14.1. nám došla emailem od dodavatel
      >>faktura na zboží, ale bohužel zboží k nám vůbec
      >>nedorazilo, dodavatel ho zapomněl dát přepravci. My
      >>jsme zboží
      >>urgovali, ale nakonec jsme objednávku zrušili a zboží
      >>odebrali jinde.
      >>Nyní 18.1. mi došel na email opravný daňový doklad,
      >>který chce dodavatel od nás potvrdit.
      >>My fakturu v účtu nemáme, neboť zboží k nám nedošlo
      >>ani nedojde.
      >>Volala jsem jim ať si fakturu u sebe vystornují, že
      >>fakturu u nás neevidujeme a také že jim nepotvrdíme
      >>ODD.
      >>
      >>Pokud nedošlo k doručení zboží, nemusíme jejich
      >>fakturu zaevidovat a také zaevidovat jejich ODD.
      >>Jejich paní
      >>účetní se odvolává na kontrolní hlášení, že již
      >>nejdou
      >>dělat storna faktur.
      >>Děkuji.
      >
      >Pravdu máte vy. Vy ani nejste oprávněni jim ODD
      >potvrzovat, protože dodavatel vám nedodal žádné zboží =
      >nedošlo k plnění.
      >U dodavatele je to věc správného zadání této FV a ODD
      >do jejich sw a s ohledem na to, že Přiznání k DPH ani
      >KH za 1/2016 se ještě nepodávalo, lze to u dodavatele
      >bezproblémově vyřešit.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).