Re: Ukončení účetní spolupráce
Jano, předpokládám, že jste si neudělala zálohu.
Jestli jsem dobře pochopila, pak nemáte ve smlouvě nic o zpracování DP.
Pokud do programu sáhla již nová účetní, tak proč se trápíte. Je to její odpovědnost, pokud sáhla do věcí, které byly naúčtovány.
Navíc majitel připustil možnost, aby do toho kdokoliv zasahoval.
Můžu se zeptat v jakém programu se účtovalo?
Re: Ukončení účetní spolupráce
Děkuji.
Účtuje se v Pohodě. V této firmě v programu pracují a pracovali vždy všichni - fakturantak, druhá externistka, majitel a jeho asistentka, prostě kdo šel okolo, tak mohl v účetnictví dělat, co ho napadlo. Já tam jezdím jednou týdně, když přijdu, pustí mě ten, kdo tam zrovna pracuje k počítači a po mě si tam jde zase pracovat. A podle informací, které jsem od nich měla na začátku spolupráce, tak zálohy měly mít řešené automaticky. Do této chvíle jsem neměla potřebu to řešit, protože tam k žádnému kiksu zatím nedošlo. Ale já hlavně nevím, co to bylo za odborníka - já mám takové zkušenosti, že jakýkoliv IT pracovník, který jde něco dělat s programem, tak si vždy automaticky udělá zálohu, protože stát se může vždy cokoliv.
Já teď hlavně řeším, jak se s tím vypořádat. Majitel se hrozně rád soudí a nemám zapotřebí, aby mě tahal po soudech.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Nevidím Vaši smlouvu, takže netuším, co vše jste povinna.
Bohužel Jano, ohledně IT špatně předpokládáte. Zřejmě jste se setkala se skutečnými profesionály, tento zřejmě profesionál nebyl.
Jen k té Pohodě.
Asi bych se obrátila na právníka, aby posoudil k čemu jste se ve smlouvě zavázala. Poukázala bych také na to, že kdokoliv může v programu cokoliv přeúčtovat.
Nic jste si netiskla z těch oprav?
Re: Ukončení účetní spolupráce
Ale tiskla jsem pokladní doklady, které jsem zaúčtovala místo té, co to měla dělat. Ostatní opravy jsem netiskla, upravovala jsem čísla účtu, udělala nějaká rozúčtování, ale to už jsem netiskla. Ale je to o tom, že se mi nechce podruhé dělat za jiného práci, natož zadarmo. Dál jsem tam samozřejmě měla účtování třeba silniční daně, zařazení majetku atd. - i když to bude vytištěné, stejně se to tam musí znovu zadat a případně vyhledat již opravené chyby.
Ve smlouvě mám jak jsem již psala - účetnictví, rozvahu, výkaz zisků, přiznání k DPH, mzdy. Jinak nic víc - nejsem daňový poradce, takže si tyto věci nedávám ani do smluv.
Re: Ukončení účetní spolupráce
"Do této chvíle jsem neměla potřebu to řešit, protože
tam k žádnému kiksu zatím nedošlo" - od této chvíle bych si nosil svoji flešku a zálohoval k a ž d o u svoji práci.
Zkusil bych oslovit zkušeného IT, jestli by se data nedala ještě zachránit. Existují firmy, které se na toto specializují - najdete je na internetu.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Tak podle toho, co jsem se od té nové účetní včera večer dozvěděla, tak tam dělali všechno možné a nemožné - tedy až poté, když zjistila, co způsobila - nehledě k tomu, že to ona by měla řešit, jak to uvést do stavu před jejím zásahem.
Fakt vůbec nevím, jak se k tomu postavit, zejména v případě, když už dnes vím, jaký je pan podnikatel.
V každé jiné firmě, kde účtuji, se dá vždy vše vyřešit. Tady se jen řve.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Asi bych (tedy kromě návštěvy právníka - když se pan podnikatel rád soudí - tak bych se jistila) sepsala, co přesně se stalo, co jste předtím pro to, aby byly provedeny účetní operace před závěrkou udělala a upozornila na důsledky z toho plynoucí - tedy znovu natypování a zaúčtování za odměnu, případný návrh řešení, co s tím (tady bych to určitě konzultovala s právníkem) a pak to poslala na doručenku jednateli společnosti.
Mimochodem máte předány od odpovědných osob ve firmě inventarizace?
Kdo je za to zodpovědný? Jaké podklady jste vy povinna k tomu dodat podle smlouvy.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Děkuji moc za trpělivost.
Co jsem koukala do minulých let tak se tam nikdy žádné inventarizace nedělali, tam to jede samospádem. Teď jsem po něm chtěla inventarizaci zásob, protože na 132 měl k 1.1. 2015 nějaké peníze a on na mě koukal, co že to po něm chci, že si předchozí účetní vždycky něco vymyslela. Takže nějaké inventarizace tam neřeší, takže ani ve smlouvě nic není - mimochodem ta je sepsaná jen jak jsem psala na začátku - prostě základní účetnictví, za veškeré doklady a podklady předané do účetnictví je zodpovědný objednatel.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Jano, ještě mě napadlo, že možná nevyčerpali všechny možnosti.
Smazané účetní jednotky zůstávají v Pohodě nadále, to by fyzicky musel správce IT smazat z disku, a tak bl..ý přeci není.
Takže zkuste prohlédnout Pohodu, tam kde ukládá data C:\..........\STORMWARE\Pohoda\Data\zalohy\......, zkuste případně HOTLINE Pohody.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Pokud jste nedělala účetnictví na svém SW a svém HW tak je věcí majitele si firemní data ochránit a archivovat. Tak tomu trotlovi řekněte at zajistí obnovu dat, které nějaký inteligent, kterému nějak umožnil se pohybovat v jeho systému, smazal. Musíte s ním jednat jako externí spolupracovník, ne z pozice ustrašeného zaměstnance. Ono mu nic jiného nezbyde, než to řešit. I za cenu že přijdete o tu jednu fa se s ním moc nebavte. Chtějte přístup k datům, namáš? nazdar.
Re: Ukončení účetní spolupráce
Děkuji všem za podporu. V pondělí jsem mu to vše sepsala písemně a poslala poštou. Dnes jsem tam byla osobně, takže už si tak nevyskakoval, ale ještě tam bude veselo. Natáhnout se pracovníkům z Pohody povedlo jenom část chybějících faktur. Ona to tam tak dlouho zřejmě zkoušela opravovat sama, že už to totálně podělala. Ale už tam není - dostala na hodinu padáka.
Re: Ukončení účetní spolupráce
>>>>>>Fakt vůbec nevím, jak se k tomu postavit, zejména v
>>>>>>případě, když už dnes vím, jaký je pan podnikatel.
>>>>>>V každé jiné firmě, kde účtuji, se dá vždy vše
>>>>>>vyřešit. Tady se jen řve.
>>>>>Máte nějaký termín ve smlouvě, do kdy musíte dát
>>>>>závěrku?
>>>>
>>>>Ne, žádný. Jen u DPH je ve smlouvě do 20.
>>>>následujícího měsíce s podmínkou včasného dodání
>>>>všech
>>>>dokladů, v
>>>>případě zpoždění ze strany objednatele se může
>>>>posunout termín zpracování DPH.
>>>Asi bych (tedy kromě návštěvy právníka - když se pan
>>>podnikatel rád soudí - tak bych se jistila) sepsala,
>>>co
>>>přesně se stalo, co jste předtím pro to, aby byly
>>>provedeny účetní operace před závěrkou udělala a
>>>upozornila na důsledky z toho plynoucí - tedy znovu
>>>natypování
>>>a zaúčtování za odměnu, případný návrh řešení, co s
>>>tím (tady bych to určitě konzultovala s právníkem) a
>>>pak
>>>to poslala na doručenku jednateli společnosti.
>>>Mimochodem máte předány od odpovědných osob ve firmě
>>>inventarizace?
>>>Kdo je za to zodpovědný? Jaké podklady jste vy
>>>povinna
>>>k tomu dodat podle smlouvy.
>>
>>Děkuji moc za trpělivost.
>>Co jsem koukala do minulých let tak se tam nikdy
>>žádné
>>inventarizace nedělali, tam to jede samospádem. Teď
>>jsem po něm chtěla inventarizaci zásob, protože na
>>132
>>měl k 1.1. 2015 nějaké peníze a on na mě koukal, co
>>že
>>to po něm chci, že si předchozí účetní vždycky něco
>>vymyslela. Takže nějaké inventarizace tam neřeší,
>>takže
>>ani ve smlouvě nic není - mimochodem ta je sepsaná
>>jen
>>jak jsem psala na začátku - prostě základní
>>účetnictví, za veškeré doklady a podklady předané do
>>účetnictví
>Budete muset kontaktovat právníka. To přesahuje tuto
>diskuzi,nejsem
>právník.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
29. 1. 2016 13:35
Dobrý den,
moc bych chtěla požádat o radu.
V pros. 2014 jsem uzavřela smlouvu na účetní práce s jednou sro.
Majitel mě oslovil s tím, že má daňového poradce, smlouva je uzavřená na vedení účetnictví a evidenci pro DPH, mzdy, roční závěrku- rozvaha, vzz, příp. příloha, účetní poradenství. Fakturace vždy poslední den v měsíci, splatnost 10. násl měsíce.
Vystavené faktury dělala pracovnice firmy (HPP), pokladnu a došlé faktury externistka (placená na ruku). Já dělala mzdy, DPH, majetek. Po té, co jsem nastínila majiteli nástrahy kontrolního hlášení se rozhodl, že místo tří lidí zaměstná jednu účetní na plný úvazek, s tím, že dokončím rok 2015.
Nyní na mě vystartoval, kdy dodám přiznání k DPPO. Řekla jsem mu, že na to nemáme smlouvu, že má daňového poradce. Začal šíleně zuřit, dosud nezaplatil prosincovou fakturu.
Při dokončovacích pracích jsem zjistila, že spousta věcí do pokladny nebyla zaúčtovaná, byly použité chybné účty apod. Vše jsem musela dodělat, protože ta paní, co za to dostala zaplaceno už nepracuje. Dva dny jsem se s tím dělala a včera mi zavolala nová účetní, že si hrála údajně s programátorem v účetním programu a program se jim zhroutil a poslední záloha, kterou našli je 14 stará, tudíž všechno doúčtování a opravy jsou pryč a budou se muset dělat znovu!!
Mimochodem - účetnictví je v počítači, do kterého můžou a chodí všichni volně bez omezených přístupových práv.
A teď prosím o radu, co mám dělat. Nechce se mi znovu dělat po někom práci, za kterou nedostanu zaplaceno a nemám zaplacenou ani mojí práci.
Předem děkuji za jakoukoliv radu.