Re: Povinný podíl - zaokrouhlování
paní Jasná, takže když mám přep. stav. prac. 93,2165, tak to zaokrouhlím na 93,22. Už jsem to řešila s programátory programu a ti mi tvrdí, že od 1.1.2016 (oznámení za rok 2015) je změna a nezaokrouhluje matematicky, ale první 2 čísla za desetinnou čárkou se "useknou" a nezaokrouhluje se.
No vida, ale taky to mohli uvést do pokynů.
paní Jasná, nedalo mi to a napsala jsem na ÚP a dostala jsem tuto odpověď:
Z důvodu četných dotazů týkajících se vyplnění formuláře „Oznámení o plnění povinného podílu osob se zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců“ si Vás dovolujeme upozornit na změnu v zaokrouhlování výpočtů. V tiskopisu s platností od 1. 1. 2016 došlo ke změně v zaokrouhlování. Nyní se zjištěné výpočty nezaokrouhlují podle matematických pravidel na dvě desetinná místa (příklad xx,697 = xx,70), ale výpočet se provádí na dvě platná desetinná místa (příklad xx,697 = xx,69).
Z důvodu výše uvedeného žádáme ty, jež formulář vyplnili a odeslali o kontrolu zaokrouhlování svých výpočtů, případně zaslání opraveného oznámení. Ti, kteří již opravené oznámení zaslali, ať považují tuto zprávu za bezpředmětnou.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
2. 2. 2016 8:51
Dobrý den,
prosím vás, mám trochu nejasnosti v zaokrouhlování výpočtů povinného podílu.
Každý rok mi od ÚP chodí meilem průvodní dopis, "návod" a tiskopis.
Na letošním tiskopise se píše, že se má zaokrouhlovat na dvě platná desetinná místa (příklad xx,356 = xx,35), ale v tom návodu přímo od ÚP se píše toto: